بیشتر اصفهانی ها تند می روند؛
تابناک: اصفهانی ها سال گذشته بیش از 50 میلیارد تومان جریمه شده اند که سرعت غیر مجاز با 19.3 درصد جرایم عمده تخلف رانندگان در اسطح استان بوده است.
کد خبر: ۲۷۵۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴ 11 August 2016
تابناک اصفهان: رییس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان از توقیف چهار هزار و 148 خودرو طی چهار ماهه نخست سال جاری خبر داد و اظهار داشت: خودروهایی با خلافی بالای 10 میلیون ریال، توقیف می شوند که در مجموع خلافی آنها رقمی بیش از 52 میلیاردریال بوده است. سرهنگ رضا رضایی در گفت و گو با اصفهان زیبا افزود: در مجموع از سال گذشته تا کنون در حوزه برون شهری بیش از یک میلیون و 600 هزار فقره خلافی و در حوزه درون شهری نیز بیش از چهار میلیون فقره خلافی ثبت شده است.

   پرداخت اقساطی خلافی
رانندگان متخلف به دور  از چشمان ماموران از هر فرصتی برای عبور از مرز قوانین سوء استفاده می کنند، غافل از اینکه ممکن است این تخلف از چشم ماموران و دوربین های ثبت تخلف که این روزها تعدادشان هم زیاد شده است، دور نمی ماند. شاهدش هم لیست بلند بالای خلافی برخی رانندگان متخلف است که هر از چند گاهی در چنگال قانون گرفتار می شوند و رقم بالای بدهی های میلیونی آنها سر از رسانه ها در می آورد. برخی رانندگان هم در زمان تخلف، خرید و فروش  خودرو یا استعلام از مرجع اعلام خلافی متوجه میزان تخلفات خود می شوند.    آنطور که پیش از این رییس مرکز  اجراییات پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا خبر داده بود، تا پایان سال گذشته 500 خودرو در کشور وجود داشته اند که مبلغ جرائم راهنمایی و رانندگی آنها بالای یک میلیون تومان بوده است. سرهنگ  احمد کرمی اسد در خصوص این خودروها اظهار داشت: در ماده 8 قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی صراحتا اعلام شده است که چنانچه رقم تخلفات خودرویی به یک میلیون تومان برسد پلیس موظف است به نحوی به وی اطلاع رسانی کرده و مالک موظف است تا حداکثر یک ماه نسبت به پرداخت مبلغ تخلفات اقدام کند و چنانچه این اقدام را انجام ندهد پلیس از تردد خودرو جلوگیری خواهد کرد . البته پلیس برای رانندگان با خلافی زیاد پیش بینی پرداخت اقساطی را نیز در نظر گرفته است. به گفته سرهنگ کرمی اسد برای افرادی که به دلیل مشکلات اقتصادی امکان پرداخت یک جای تخلفات معوقه راهنمایی و رانندگی برای آنها وجود ندارد، امکان پرداخت بخشی از تخلفات فراهم شده است. وی در مورد چگونگی پرداخت با این روش گفت: متقاضی در این مرحله پس از مراجعه به سایت راهور 120 وارد بخش استعلام می شود. در این بخش درگاهی به اسم پرداخت جرائم وجود دارد که امکان پرداخت کلی  یا موردی مبلغ تخلفات در آن وجود دارد و فرد می تواند از  این درگاه نسبت به پرداخت جرائم بر اساس توان اقتصادی خود اقدام کند.
 سرعت غیر مجاز در صدر
در سال های اخیر  البته بروز برخی اشتباهات در صدور خلافی،  انتقادات و شکایت هایی را در پی داشته است که راه رفع این مشکل نیز توسط پلیس راهور پیش بینی شده است. سرهنگ احمد کرمی اسد در خصوص رسیدگی به این شکایت گفت: در این مورد دو فرآیند داریم یکی مربوط به اعتراض به قبض جریمه است که درصورتی که فرد به برگ جریمه اعتراض داشته باشد باید به مرکز اجراییات منطقه و یا شهرستان محل سکونت مراجعه کرده و موضوع شکایت خود را در منطقه مطرح کند، این گونه موارد در همان محل قابل رسیدگی و اصلاح است.  وی ادامه داد: در فرایند دوم اگر فردی نسبت به صورت وضعیت تخلفات اعتراض داشته باشد ابتدا به دفا تر پلیس +10 مراجعه می کند و در خواست اعتراض می دهد؛ این درخواست از طریق سیستم به مرکز اجراییات کل کشور ارسال می شود، اجراییات برابر قانون حداکثر 24 ساعت باید موضوع را رسیدگی و پاسخ دهد که البته این رسیدگی معمولا در کمتر  از چند ساعت رسیدگی و پاسخ داده می شود. بنا به گفته رییس مرکز اجراییات پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا بالاترین میزان تخلفات در 10 ماهه به تخلف تجاوز  از سرعت مجاز اختصاص داشته است؛ تخلفی که البته رانندگان اصفهانی نیز بیشتر از سایر تخلفات آن را مرتکب شده اند. رییس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان در گفت و گو با اصفهان زیبا با بیان این موضوع اظهار داشت: در مجموع سال گذشته و چهارماهه سال جاری در حوزه برون شهری 1164532 فقره خلافی و در حوزه درون شهری نیز تعداد 4020891 فقره خلافی به ثبت رسیده است.

افزایش 28 درصدی
آنطور که پیش از این رییس پلیس راهور استان در گفت و گو با اصفهان زیبا خبر داده بود،  اصفهانی ها سال گذشته بیش از 50 میلیارد تومان جریمه شده اند که سرعت غیر مجاز با 19.3 درصد جرایم عمده تخلف رانندگان در اسطح استان بوده است.سرهنگ رضا رضایی به افزایش 28 درصدی خلافی ها تا پایان سال قبل نسبت به سال 93 اشاره کرد و گفت: از میزان خلافی های ثبت شده27 درصد مربوط به حوزه برون شهری و 73 درصد مربوط به حوزه درون شهری است .این مقام انتظامی در ادامه اظهار داشت: خودروهای سبک 72 درصد خلافی ها را مرتکب شده اند. رییس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان از توقیف 4148 خودرو در چهار ماهه نخست سال جاری خبر داد و اظهار داشت: خودروهایی با خلافی بالای 10 میلیون ریال، طبق قانون توسط ماموران  پلیس راهور توقیف می شوند که در مجموع خلافی آنها رقمی معادل 52548680 میلیارد ریال بوده است.   رضایی در پایان در خصوص نحوه آگاهی از میزان خلافی نیز عنوان کرد:  از دو طریق می توان نسبت به میزان خلافی خودرو خود آگاه شد، روش اول مراجعه به سایت پلیس رواهور به نشانیrahvar120  و روش دوم ارسال پیامک شماره سریال vin خودرو مندرج در کارت خودرو به شماره 1101202020 است.
حسین اسدی. اصفهان زیبا

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار