تابناک: هنوز نمی توان دلیل مشخصی برای این وضعیت در افراد مراجعه کننده به مراکز درمانی سمیرم و برخی نقاط استان عنوان کرد.
کد خبر: ۲۵۴۹۳
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹ 20 April 2015
به گزارش تابناک اصفهان، روز گذشته بود که مراجعه تعداد زیادی از مردم سمیرم به مراکز درمانی به دلیل مبتلا شدن به اسهال و حالت تهوع، خبرساز شد.

البته این مسئله تنها در سمیرم گزارش نشد و شهرستان های دیگری مانند شهرضا نیز گزارشاتی از این دست از مراکز درمانی خود داشتند.

به هر روی مدیر گروه مبارزه بیماری های مرکز بهداشت استان اصفهان در گفتگو با رسانه ها در این مورد گفته بود هنوز نمی توان دلیل مشخصی برای این وضعیت در افراد مراجعه کننده به مراکز درمانی سمیرم و برخی نقاط استان عنوان کرد.

رضا فدایی با بیان اینکه نمونه هایی از افراد مبتلا به آزمایشگاه ارسال شده است و تا دو روز دیگر نتیجه قطعی این عارضه مشخص خواهد شد، افزود: با توجه به اینکه بروز اسهال و حالت تهوع در افراد ناشی از گرمازدگی نیز می تواند باشد اما این شرایط اکنون در استان اصفهان حاکم نیست و هنوز هوا خنک است اما از سوی دیگر نمی توان گفت که آب و غذای آلوده سبب بروز این شرایط شده است.

وی به بیماری شیگلوزیس به عنوان یک حدس در این موضوع اشاره داشت و گفت: این بیماری مرتبط با آب و غذای آلوده است اما اینکه آیا مواردی که در سمیرم گزارش شده است ناشی از این بیماری بوده است یا خیر هم هنوز معلوم نیست.

با اینکه فدایی دلیل بروز این وضعیت در سلامتی مردم سمیرم و برخی نقاط دیگر استان را به دو روز دیگر موکول کرده است وآن را در گرو نتایج نمونه های آزمایشگاهی می داند اما معاون امور آبفای استان اصفهان در مصاحبه با یکی از خبرگزاریها گفته است؛ نتایج آزمایشات کیفیت ما در روز گذشته و امروز عالی بوده و هیچ‌گونه نگرانی درباره کیفیت آب مصرفی در هیچ کجای استان اصفهان وجود ندارد.

مجتبی قبادیان با بیان اینکه منابع تامین آب دو شهرستان سمیرم و شهرضا از بهترین و با کیفیت‌ترین آب‌های استان اصفهان تاکید کرد: کوچک‌ترین آلودگی در منابع آب استان اصفهان وجود ندارد.

این گفته های قبادیان در حالی است که هنوز نتیجه قطعی آزمایشات در خصوص علت بروز اسهال و تهوع در استان اصفهان مشخص نشده است اما وی به صراحت از سلامت آب شرب مردم استان سخن می گوید و از سوی دیگر به اذعان مدیر گروه مبارزه بیماریهای مرکز بهداشت استان اصفهان، گرمازدگی و شرایط آب و هوایی نیز نمیتواند دلیل این مسئله باشد.

اگر بپذیریم که هم شرایط آب و هوایی یعنی گرمازدگی از بین گزینه های احتمالی رد می شود و از سویی نیز آب و غذا آلوده نبوده است، آیا می توان گمانه زنی کرد که خطر ریزگردها بروی سلامتی مردم که همواره در اصفهان از آن به عنوان یک تهدید نام برده می شد، اکنون سلامتی مردم را به خطر انداخته است؟.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار