فرماندار لنجان:
تابناک: فرماندار لنجان گفت: امروزه گسترش به مصرف مواد مخدر به سمت مواد پرخطر سوق پیدا کرده بنابراین اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر امری ضروری است.
کد خبر: ۲۳۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸ 15 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، سید محسن سجاد صبح امروز در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان لنجان با اشاره به اینکه گرایش به مواد مخدر مهم‌ترین عامل تهدیدکننده رفاه، امنیت اجتماعی و سلامت افراد در جامعه است، اظهار کرد: متاسفانه امروز شاهد کاهش سن اعتیاد و افزایش مصرف مواد مخدر در بین جوانان و حتی در روستاها هستیم که این مسئله زنگ خطری برای کشور است.

وی اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر را ضروری دانست و افزود: امروزه گسترش به مصرف مواد مخدر به سمت مواد پر خطر سوق پیدا کرده و همین امر به اهمیت اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر می‌افزاید چرا که با مبارزه فراگیر می‌توان این معضل را در سطح جامعه به شدت کاهش داد.

فرماندار لنجان تصریح کرد: باید در برابر این پدیده شوم اجتماعی با همدلی و هم‌زبانی از افرادی که در جامعه تاثیر‌گذار هستند استفاده کرد تا نوجوانان و جوانان را از خطرات گرایش به مواد مخدر آگاه ساخت و حتی سبب شود که جوانان از طرز تفکر نخبگان الگوبرداری کنند.

وی اضافه کرد: مبارزه با اعتیاد کار یک دستگاه خاص و یا یک مجموعه نیست و نیازمند آموزش همگانی بوده بنابراین باید با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در به ثمر رسیدن این امر خطیر تلاشی مضاعف داشته باشیم.

سجاد بهترین راه مبارزه با مواد مخدر را فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی خانواده‌ها دانست و ادامه داد: آموزش و پرورش به دلیل اینکه مخاطبان وسیعی را تحت پوشش خود قرار داده می‌تواند با برگزاری جلسات روشنگری برای دانش‌آموزان، پدران و مادران و حتی معلمان تاثیر فراوانی را در آگاه‌سازی آحاد مردم جامعه داشته باشد.

وی پیشگیری را مهم‌تر از درمان دانست و اضافه کرد: اعتیاد به مواد مخدر هزینه‌های فراوانی برای کشور دارد بنابراین جامعه کارگری و زنان خانه‌دار نیز باید مد نظر قرار گرفته شوند و آسیب‌های مصرف مواد مخدر برای آنها نیز به خوبی تبیین شود تا همه مردم جامعه در برابر معضل بزرگ اعتیاد واکسینه شوند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار