عدم ارتباط میان مدرسه و خانه و یا فشار بیش از حد خانواده ها
کد خبر: ۲۱۸۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶ 12 April 2015

رضا دانش آموز 12 ساله ای است که او را در نوبت مشاوره تحصیلی دیدم. پدرش می گفت صبح تا شب کار می کند تا پسرش بتواند در شرایط مناسب تحصیل کند و برای او از هیچ چیزی کم نذاشته از تبلت 700 هزار تومانی گرفته تا فلان کتاب درسی اما پسرش درس نمی خواند و بازی گوشی می کند، انگار که حواسش جای دیگر است.

به گزارش تابناک اصفهان، رضا یکی از دانش آموزانی است که نسبت به خواندن درس با وجود فراهم بودن امکانات بی میل است و انجام کار های دیگر را بیشتر از درس خواندن دوست دارد.

محققان در آخرین تحقیقات خود، به این نتیجه رسیدند شاید بسیاری از بی توجهی ها به درس و مشق توسط کودکان سر تبنلی و بی توجهی آن ها نیست و این ویژگی ریشه در ژنی دارد که از والدین خود به ارث برده‌اند البته عده ای هم دلیل این درس نخواندن ها را شرایط موجود دانش آموزان، عدم علاقه به رشته تحصیلی و کاربردی و جذاب نبودن  مطالب را می نامند.

برای رفع این مشکلات شاید چالش مهمی که در نظام آموزشی ما موجود باشد، عدم ارتباط میان خانواده و مدرسه است، چالشی که شاید با رفع آن تعدادی از مشکلات دانش آموز که ریشه در مدرسه یا خانواده دارد، بر طرف شود و آن ها درس بخوانند.

در کنار این مسائل، شاید کاربردی کردن رشته ها و افزایش جذابیت بیشتر در درس ها راهکاری باشد برای افزایش میل دانش آموزان به درس، از سوی دیگر شاید دادن حق انتخاب به دانش آموزان برای انتخاب رشته نیز راهکار دیگری باشد برای رفع این معضل.

البته در این بین افرادی مثل رضا هم معتقداند که دلیل بی توجهی و بی میلی آن ها به درس در اصرار بیش از حد خانواده ها و محرومیت آن ها از بسیاری فعالیت های تفریحی و ورزشی است، آن ها می گویند شاید اگر فشار خانواده ها برای درس خواندن کمتر شود آن ها بیشتر درس بخوانند و از زندگی هم لذت بیشتری ببرند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
-
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
اگر برای بیکارها شغل ایجادشود درهمه شوروشوق درس خواندن به طور خودکار ایجاد می شود به امید آنکه بعدازاتمام تحصیلات به تواند مخارج زندگی خودرا فراهم نماید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار