کد خبر: ۱۸۷۳۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱ 25 February 2016
جوان نوشته است:‌ در حالي که طبق بخشنامه وزير نفت، حضور مديران وزارت نفت در برنامه‌هاي انتخاباتي ممنوع اعلام شده بود، تعدادي از مديران اين وزارتخانه به طور رسمي به حضور در کمپين‌هاي انتخاباتي و دفاع تمام قد از برخي کانديداها در مناطق نفتخيز جنوب پرداختند.
به گزارش «جوان»، از چند ماه پيش بود که زمزمه حمايت ويژه وزارت نفت از چند کانديداي مجلس و حذف چهره‌هاي اصولگرا در استان خوزستان شنيده شد که وزير نفت در مقابل اين زمزمه‌ها بخشنامه‌اي رسمي صادر کرد که مديران نفت را از حضور در انتخابات منع کرده بود، اما حمايت ويژه مديران شرکت‌هاي حفاري و مناطق نفتخيز از دو کانديدا به طور عجيبي سانسور شد. به عنوان نمونه حيدر بهمني، مديرعامل شرکت ملي حفاري در يک همايش انتخاباتي به طور ويژه از کانديداي شهر رامهرمز حمايت مي‌کند يا امين محمدي مديرعامل شرکت بهره‌برداري نفت و گاز گچساران در همايش انتخاباتي غلامرضا تاجگردون کانديداي اصلاح‌طلب حوزه گچساران حضور پيدا کرده و از وي دفاع مي‌کند.
اين در حالي است که چهره‌هاي منتقد بيژن نامدارزنگنه در استان خوزستان به طور ويژه‌اي تخريب شدند و فعاليت‌ها به سود رقباي اصلاح‌طلب آنها سوق پيدا کرد. وزير نفت روز گذشته در پيامي ويدئويي که در گروه‌هاي تلگرامي دست به دست مي‌شد با دعوت از مردم براي حضور در انتخابات به طور تلويحي از مردم خواست به يک جريان خاص رأي دهند. وي در اين ويدئو مي‌گويد اگر مي‌خواهيم مجلس محل «بد زباني» نباشد در انتخابات شرکت کنيد و به فهرست «کامل» رأي دهيد چون براي تحقق اهداف پسابرجامي به آن نياز داريم. براساس اين گزارش تمامي نامزدهاي مورد نظر زنگنه براي حضور در انتخابات يا رد صلاحيت شده يا صلاحيتشان احراز نشد که به همين دليل مديران تابعه وزارت نفت به دفاع از چهره‌هاي نزديک به دولت و اصلاح‌طلب پرداختند. براساس قانون و بندهاي 2 و 25 ماده 8 قانون رسيدگي به تخلفات اداري کارمندان، اين کار يک تخلف آشکار است، ولي مديران نفتي بدون هيچ واهمه‌اي از تخلف به‌راحتي در همايش‌هاي انتخاباتي اصلاح‌طلبان حاضر مي‌شوند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار