پیش بینی می شود اگر طلا بتواند سطح۱۲۴۰ دلاری را بشکند و این قله را فتح کند احتمال صعود طلا تا پایان سال بالاست .
کد خبر: ۱۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۳ 17 January 2015

به گزارش تابناک به نقل از ایمنا، هوشنگ شیشه بران رییس اتحادیه طلا و جواهر استان اصفهان و نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر کشور در گفتگویی با بیان اینکه افزایش چشمگیر قیمت طلا با رکورد ۱۲۸۰ دلاری در روز شنبه مواجه شد گفت: پیش بینی می شد اگر طلا بتواند سطح۱۲۴۰ دلاری را بشکند و این قله را فتح کند احتمال صعود طلا تا پایان سال بالاست .
هوشنگ شیشه بران در تبیین علت این رشد ناگهانی تاکید کرد: شوک ناشی از اقدام بانک مرکزی سوئیس در روز پنج شنبه در حذف محدودیت ۳ ساله برای فرانک این کشور و اینکه به تبدیل یورو با نرخ ثابت ادامه نمی دهد سبب افزایش فرانک سوئیس در برابر یورو شد و همین عامل باعث شد تا سرمایه گذاران زیادی به سمت بازار طلا جذب شوند.
وی افزود: کاهش پیش بینی رشد اقتصادی جهان توسط بانک جهانی باعث روند نزولی نفت و افت شاخص سهام در بازارهای بین المللی شد که از عوامل دیگر افزایش دهنده طلا محسوب میشود به طوریکه میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با افزایش ۳۵/۱ به بیش از ۷۱۷ تن رسیده است.
وی با اشاره به کاهش قیمت نفت به پایین ترین سطح خود در ۶ سال گذشته افزود: اگر چه شاید کاهش طلای سیاه به ضرر طلا تمام شود ولی کاهش شاخص سهام در بازارهای بین المللی باعث افزایش تقاضا برای فلززرد شد.
وی در عین حال گفت: در این میان هنوز دلار مهمترین خطر برای طلا محسوب می شود و در آینده احتمال افزایش نرخ بهره و اجرای سیاست های محرک پولی در اروپا ، فدرال رزرو و ژاپن و همچنین انتخابات یونان و خروج احتمالی آن کشور از منطقه یورو میتواند برنوسان ارزش دلار موثر باشد.
شیشه بران با اشاره به وضعیت قیمت طلا در بازار ایران گفت: قیمت طلا درایران نیز طبق معمول از اونس جهانی تبعیت می کند و سیر صعودی به خود گرفت. به طوری که در روز شنبه هر گرم طلای ۱۸ نزدیک به ۱۰۵ هزار تومان رسید.
وی با اشاره به قیمت سکه در بازار داخلی گفت: سکه از مرز یک میلیون تومان گذشت ضمن اینکه نشست بانک مرکزی اروپا قرار است ۲۲ ژانویه و انتخابات یونان ۳ روز بعد برگزار خواهد شد و طلا تا ۲۵ ژانویه منتظر سرانجام خود خواهد نشست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار