سجاد:
تابناک:فرماندار لنجان گفت: در حال حاضر برخی شهرداران لنجان و صناع دفاع موجود در این شهرستان بر سر زمین‌‌های این شهرستان دچار اختلاف هستند.
کد خبر: ۱۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۳ 29 January 2015

به گزارش تابناک به نقل از مهر، سید محسن سجاد پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران ضمن تبریک میلاد امام حسن عسگری (ع) و فرارسیدن ایام مبارک دهه فجر با اشاره به جمعیت ۲۵۰ هزار نفری شهرستان لنجان اظهار داشت: البته باید توجه داشت که ترانزیت بودن جاده‌های شهرستان لنجان و همچنین صنعتی بودن آن جمعیت آن را در حالت شناور قرار داده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شهرستان لنجان با ۶ استان کشور ارتباط دارد، افزود: تنوع اقوام مهاجر به شهرستان لنجان نیز در نوع خود قابل توجه است.

فرماندار لنجان بابیان اینکه لنجان با توجه به دارا بودن صنایع بزرگی همچون ذوب‌آهن، صنایع دفاع و برنجی که دارد از شهرهای خوشنام کشور است، ادامه داد: در این شهرستان که شهر علمایی همچون آیت‌‌الله سید حسن مدیسه‌ای و حاج آقا رحیم ارباب است، ۴۰ هزار دانش‌آموز و ۴ حوزه علمیه با ۴۰ اثر فرهنگی میراثی وجود دارد.

برگزاری ۵۷ برنامه با اعتبار ۳۰۰ میلیارد و ۶۱۱ میلیون ریالی در دهه فجر

وی در ادامه با اشاره به تشریح برنامه‌های در دستور کار برای بزرگداشت ایام الله دهه فجر در شهرستان لنجان اظهار داشت: در این راستا ۵۷ برنامه با اعتبار ۳۰۰ میلیارد و ۶۱۱ میلیون ریال در قالب‌های مختلف از جمله افتتاح پروژه، برگزاری همایش و نمایشگاه جدای برگزاری مراسم مردمی در دستور کار قرار گرفته است.

سجاد با بیان اینکه برنامه‌های ایام دهه مبارک فجر شهرستان لنجان در قالب افتتاح ۶۸ پروژه شاخص و برگزاری مراسم‌ها در ۱۲۰ نقطه شهری است، افزود: این در حالی است که اعتبارات و تملک و دارایی‌های سال ۹۲ فرمانداری لنجان ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است.

وی با بیان اینکه اعتبار سال آینده فرمانداری لنجان با افزایش ۲۱ درصدی ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برآورد شده است، ادامه داد: بودجه سال جاری نیز بر اساس آخرین آمار به دست آمده از ۹ ماه بیش از ۶۶ درصد تخصیص یافته است.

فرماندار لنجان با بیان اینکه آبرسانی به مناطق روستایی شهرستان لنجان تا پایان سال جاری تحقق خواهد یافت، افزود: از آنجایی که ۱۰ روستای شهرستان لنجان در حاشیه زاینده رود است به منظور جلوگیری از ورود فاضلاب روستاها به رودخانه‌ راه اندازی شبکه فاضلاب در این روستاها نیز در دستور کار قرار گرفته است.

تخصیص یارانه ۶ هزار میلیاردی یارانه سلامت به شهرستان لنجان

وی با اشاره به وضعیت مناسب ایجاد شده در بخش بهداشت و سلامت شهرستان لنجان با توجه به اجرای طرح تحول سلامت اظهار داشت: در حال حاضر می‌توان گفت در شهرستان لنجان پزشک متخصص وجود دارد و ضمن تجهیز اماکن بهداشتی مشکلی در حوزه بهداشت و سلامت نداریم.

سجاد با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح تحول سلامت تاکنون ۶ هزار میلیون ریال یارانه سلامت به مردم شهرستان لنجان واریز شده است، ادامه داد: این در حالی است که در شهرستان لنجان ۱۰ هزار نفر مشمول طرح نظام تحول سلامت شدند.

وی با بیان اینکه قرارگاه بسیج سازندگی در راستای اجرای فرمان اقتصاد مقاومتی و اشتغال‌زایی در شهرستان لنجان فعالیت‌هایی را در دستور کار قرار داده است، افزود: در این راستا اشتغالزایی برای ۲۰۰ نفر با اعطای وام برای ایجاد مشاغلی همچون پرورش دام و طیور و ماکیان و گلخانه صورت گرفته است.

وضعیت اشتغال لنجان مناسب نیست

فرماندار لنجان با بیان اینکه در حال حاضر شرایط اشتغال در شهرستان لنجان و نرخ بیکاری وضعیت مناسبی ندارد، ابراز داشت: در این راستا توسعه حمل و نقل ریلی و همچنین توسعه ذوب آهن در راستای اشتغال زایی در دستور کار قرار دارد.

وی در خصوص آخرین وضعیت شهرک حمل و نقل زرین شهر نیز بیان داشت: این شهرک در حال حاضر با رشد فیزیکی ۳۰ درصدی روبرو بوده است و با توجه به مشکلات موجود در زمین مورد نظر اجرای این پروژه به تعویق افتاده است.

سجاد در ادامه با بیان اینکه عدم امنیت جاده‌ای در شهرستان لنجان از چالش‌های این شهرستان است، افزود: جاده موصلاتی ۶ استان کشور در شهرستان لنجان قرار دارد و این در حالی است که امنیت جاده‌ها آنطور که باید مناسب سازی نشده است.

وی ادامه داد: برای مثال پل غدیر که تاکنون برای آن ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه و آزادسازی در آن انجام شده است هنور دچار مشکل است و باید این پل عریض و یا دوبانده شود.

نیاز به اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی برای بهسازی جاده‌های روستایی لنجان

فرماندار لنجان در ادامه با اشاره به نیاز به اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی برای بازسازی و بهسازی جاده‌های روستایی شهرستان لنجان بیان داشت: در این راستا با توجه به سفر رئیس جمهور به استان این موضوع را در دستور کار قرار خواهیم داد.

وی اختلاف میان برخی از شهرداری‌های شهرستان لنجان با صنایع دفاع این شهرستان را از دیگر معضلات شهرستان لنجان دانست و اظهار داشت: در حال حاضر پیگیر مشکل شهرداران با صنایع دفاع هستیم تا به صورت مصالحه حل گردد.

سجاد با بیان اینکه در حال حاضر شهرستان لنجان محل آبرسانی به ۵ میلیون نفر است، ادامه داد: این در حالی است که هنوز شعبه‌ای از شرکت آب منطقه‌ای در این شهرستان وجود ندارد.

وی در ادامه با بیان اینکه عدم وجود نماینده فعال میراث فرهنگی در شهرستان لنجان علی رغم ظرفیت‌های بالایی که این شهرستان دارد نیز از دیگر ضعف‌های شهرستان لنجان است، افزود: در حال حاضر تنها یک اتاق و یک کارمند فعالیت‌های میراث را در شهرستان لنجان پیگیری می‌کند که در خور این سازمان و شهرستان نیست.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار