تابناک: پس از سال‌ها نگرانی و انتظار سرانجام عملیات بهسازی محور داران- دامنه آغاز شد.
کد خبر: ۱۶۶۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹ 26 March 2015

شهرستان فریدن به‌عنوان مرکز غرب استان، مسیر اصلی و کانون جاده ترانزیتی غرب به جنوب کشور است که در این‌ بین محور داران دامنه متأسفانه دارای مشکلات فنی و زیربنایی بسیاری است.

این جاده از اواخر سال 91 تاکنون توانسته در 7 کیلومتری دامنه به قفر، جان بیش از  34 تن از هم‌وطنان ما را بگیرد. این آمار به‌خودی‌خود نشان‌دهنده سیر صعودی حادثه جاده‌ای و تلفات در این محور است.

طبق گزارش‌های رسیده تعداد کشته‌شدگان و تلفات نسبت به سالیان گذشته به چند برابر رسیده و این آمار تأسف‌بار است، شنیده‌ها حاکی از آن است که یکی از دلایل اصلی این مشکل بزرگ ناامنی جاده و دوبانده نبودن این 7 کیلومتر است.

حال یکی از علت‌های تعمیر نشدن این جاده شخصی بودن املاک اطراف جاده و عدم رضایت کشاورزان و مالکان حقیقی این زمین‌ها اعلام‌شده بود. با این اوصاف و در صورت ادامه چنین روندی همچنان باید منتظر شنیدن از دست دادن هم‌وطنان و همشهریان خود می‌بودیم.

بدون شک یکی از پاسخ‌دهندگان این معضل اداره راه‌وشهرسازی این شهرستان است که پس از پیگیری‌هایی از سوی این اداره و مسئولان ذی‌ربط خبرهایی خوش به گوش می‌رسد.

امروز پس از گذشت سال‌ها انتظار و نگرانی سرانجام خبر خوش بهسازی این جاده مردم را مسرور کرد.

رئیس اداره راه‌وشهرسازی فریدن در این‌باره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فریدن، اظهار کرد: این جاده هفت کیلومتری دارای یک مسیر رفت و دو مسیر برگشت بود، یکی از مشکلات موجود در این 7 کیلومتری تملک زمین‌های کشاورزی بوده که جلسات متعددی از جمله جلسه‌ با مالکین و شرکت ساخت با حضور معاون فرمانداری این شهرستان برای رفع این موضوع صورت گرفت.

محسن مقدسی افزود: نقشه‌برداری‌ها برای متراژ و تعیین مالکین مشخص و کارشناسی شده و تملک زمبن‌ها انجام شد.

وی با بیان اینکه پیگیری‌های مکرر از سوی اداره کل راه‌وشهرسازی و همچنین مدیریت شهرستان صورت گرفت، ادامه داد: این موضوع در کمیته فنی راه‌سازی پس از تصادفات منجر به جراحات در این جاده مطرح شد و یک کمیته فنی در محل شهرستان تشکیل و تصمیماتی در این خصوص اتخاذ شد.

رئیس اداره راه‌وشهرسازی فریدن با اعلام اینکه نقطه حادثه‌خیز پل قفر حذف شد، بیان کرد: با تعویض ورودی پل قفر، تجمیع دو ورودی قفر و داران انجام شد.

مقدسی به زیرسازی این جاده اشاره و خاطرنشان کرد: بحث زیرسازی تعریض جاده در ماه قبل به‌صورت کامل انجام شد و به‌وسیله جداکننده با تجمیع ورودی پل قفر و لوپ داران، ورودی این شهر ایمن‌سازی شد.

وی علت تأخیر در عملیات بهسازی این جاده را نبود فصل کاری این محور بیان و اظهار کرد: یکی از مشکلات تأخیر در این عملیات نبود فصل کاری در تأمین آسفالت بود که گریبان گیر این مسئله شد.

رئیس اداره راه‌وشهرسازی این شهرستان ادامه داد: آرام‌سازی با شیارهای لرزاننده و آرام‌سازی ترافیک محور نیز در دستور کار است که شاهد تصادفات دل‌خراش نباشیم.

مقدسی در ادامه گفت: این مسیر به‌وسیله نیوجرسی و جداکننده از حالت یک‌بانده خارج‌شده و راننده‌ای که از سمت پلیس‌راه به سمت قفر در حرکت است با تعیین مسیر دیگر مشکلی در مشکل جاده نخواهد داشت.

وی در پایان گفت: با بهسازی این جاده انتظار کاهش تصادفات در این محور که نقطه‌ای حادثه‌خیز بود را داریم.

کاهش تصادفات مبتنی بر اقدامات ایمن‌سازی

فرمانده انتظامی شهرستان فریدن نیز در ادامه گفت: کاهش تصادفات و تلفات جاده‌های مواصلاتی بین‌شهری با ایمن‌سازی و کاهش حجم ترافیک محقق می‌شود.

محمود رضا صادقی با اشاره به تلفات جاده‌ای در محورهای مواصلاتی شهرداران به دامنه افزود: سهم هر سازمان یا اداره در ایمن‌سازی معابر و محورهای مواصلاتی تعیین‌شده است لذا باید نقاط حساس، خطرناک و حادثه‌آفرین با تدابیر لازم ایمن‌سازی و در موعد مقرر عملیاتی شود.

وی با اشاره به اهمیت ایمن‌سازی مسیر تقاطع پل قفر خاطرنشان کرد: عبور وسایط نقلیه در این محل خطرناک و حادثه‌آفرین است و باید با تفکیک مسیر رفت‌وبرگشت این امکان سلب و کلیه ورودی و خروجی‌های آن نیز با نظر کارشناسان ایمن‌سازی شود.

فرمانده انتظامی شهرستان فریدن در ادامه با تأکید بر اهمیت نقش آموزش در درونی کردن فرهنگ ترافیک تصریح کرد: رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و فرهنگ عبور و مرور از اساسی‌ترین اصولی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار