تابناک: امدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: به دلیل فقر فرهنگی موجود افرادی که از چادرخواب‌ها استفاده می‌کنند مبادرت به استفاده از پیک نیک می‌کنند که این موضوع دو فرایند خفگی یا آتش‌سوزی را پدید می‌آورد.
کد خبر: ۱۶۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۹ 25 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، بهزاد بزرگ‌زاد اظهار کرد: در ایام نوروز فعالیت‌های آتش‌نشانی چند برابر شده و با توجه به اینکه اصفهان شاه‌راه حیاتی کشور محسوب می‌شود و حجم خودرو و مسافرانی که به شهر وارد می‌شوند زیاد است نباید خللی در خدمت‌رسانی هر چه ‌بهتر آتش‌نشانی به مردم به وجود بیاید.

وی تصریح کرد: نخستین اقدامی که انجام می‌دهیم در محل‌های پرازدحام و پرترافیک ماشین‌های آتش‌نشانی را مستقر کرده و لکه‌گذاری می‌کنیم تا هم زمان رسیدن به محل حادثه کاهش یابد و هم سرعت عملیات افزایش پیدا کند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان ادامه داد: در حاشیه رودخانه زاینده‌رود و در جاهایی که رودخانه از جمله باغ پرندگان عمق زیادی دارد نیروهای ما با تجهیزات لازم مستقر هستند.

وی اضافه کرد: مهم‌ترین مسئله‌ای که در ایام نوروز برای آتش‌نشانی مهم است باغ فدک بوده که بیش از 100 نفر از آتش‌نشان‌ها برای این کمپ فراخوان شده‌اند و به‌صورت یک برنامه‌ریزی از قبل تعیین‌ شده در چادر خواب‌ها مراقبت از هم‌وطنان را بر عهده‌ دارند.

بزرگ‌زاد تأکید کرد: در کمال تأسف به دلیل فقر فرهنگی موجود افرادی که از چادر خواب‌ها استفاده می‌کنند مبادرت به استفاده از پیک‌نیک نیز می‌کنند که این موضوع دو فرایند خفگی و گازگرفتگی یا آتش‌سوزی را پدید می‌آورد.

وی با بیان اینکه چهار ساعت اکسیژن برای دم و بازدم معمولی با توجه به محاسبات علمی انجام ‌شده در چادرها بیشتر موجود نیست، گفت: در صورتی ‌که یک عدد گاز پیک‌نیک در چادر روشن باشد این زمان نصف شده و اگر کسی به این افراد درون چادر مراجعه نکند احتمال خفگی صددرصد است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان ادامه داد: کارکنان آتش‌نشانی با دستگاه‌های الکترونیکی که از آن برخوردار هستند شب‌ها چادر خواب‌ها را مورد ارزیابی حرارتی قرار داده و در صورتی ‌که چادری بیش ‌از اندازه گرم باشد تذکرات لازم داده‌ شده و گازهای پیک‌نیکی گرفته می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین به دلیل خستگی ناشی از سفر ممکن است پای افراد درون چادر به این پیک‌نیک‌ها برخورد کرده و آن را واژگون کند و از آنجایی ‌که گاز مایع زمان واژگون شدن 270 برابر حجم آن زیاد می‌شود و با توجه به چادرها و پتوهای قابل اشتعال به‌سرعت آتش‌سوزی ایجاد می‌شود و افراد هیچ عکس‌العملی نمی‌توانند انجام دهند.

بزرگ‌زاد افزود: لذا با توجه به این موارد کارکنان آتش‌نشانی با خاموش‌کننده‌های دستی و استفاده از خودروهای آتش‌نشانی در محل باغ فدک ایمنی مهمانان و مسافران نوروزی را فراهم می‌آورند.

وی گفت: حوادث و حریق‌های شهر نیز وجود دارد و آتش‌نشانی این آمادگی را دارد که در کمترین زمان بتواند آن‌ها را اطفاء کند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تأکید کرد: در چند مورد در چادر خواب‌ها موارد گازگرفتگی می‌توانست پیش بیاید که با حضور به‌موقع مأمورین ما این موارد به‌خوبی رفع خطر شده است.

وی اضافه کرد: پیش از نوروز مسئولین آموزش‌وپرورش و هتلدارها مورد آموزش آتش‌نشانی قرار گرفته و بیش از 20 هزار بروشور حاوی نکات ایمنی نیز برای مسافران نوروزی در نظر گرفته ‌شده که به هنگام ورود به باغ فدک به آن‌ها داده می‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار