استاندار اصفهان خبر داد
تابناک: استاندار اصفهان با اعلام آمادگی نسبت به پذیرش و استقبال از مسافران نوروز گفت: پیش‌بینی می‌شود مسافران نوروزی در اصفهان نسبت به سال قبل 15 درصد افزایش داشته باشند.
کد خبر: ۱۵۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷ 21 March 2015

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در جلسه ستاد هماهنگی سفرهای نوروزی استان اصفهان، با تبریک سال نو و گرامیداشت ایام فاطمیه و تقدیر از تلاش‌های چند ماه اعضای ستاد هماهنگی خدمات سفر استان اظهار کرد: با تلاش و کار مستمر و شبانه‌روزی اعضای ستاد هماهنگی خدمات سفر استان، اصفهان برای میزبانی از مسافران نوروزی در آمادگی صددرصدی قرار دارد.

وی با بیان اینکه ستاد هماهنگی خدمات سفر استان از سه ماه پیش فعالیت خود را آغاز کرده است، افزود: این ستاد متشکل از 25 دستگاه اجرای در 9 کمیته راه‌ها، اسکان، ایمنی، پیشگیری از حوادث، حمل ‌و نقل، تنظیم بازار، بهداشت و اقدامات لازم در جهت ارائه خدمات هر چه بهتر را به گردشگران فراهم کرده است.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود در سال 94 سفرها تا 15 درصد افزایش یابد، بیان کرد: با توجه به این پیش‌بینی‌ها افزایش 15 درصدی نیز در خدمات صورت گرفته و کیفیت خدمات نیز نسبت به سال قبل ارتقاء یافته است.

وی افزود: استان اصفهان آمادگی این را دارد که از 280 هزار نفر در هر شب و در محل‌های پیش‌بینی ‌شده پذیرایی کند که حدود 180 هزار نفر در شهر اصفهان در هتل‌ها، مهمان‌سراها، مدارس و خانه‌های استیجاری اسکان داده می‌شوند.

زرگرپور با اشاره به افزایش دو برابری ایستگاه‌های امنیت و سلامت سفر در سال 94 گفت: تعداد این ایستگاه‌ها به 40 ایستگاه افزایش ‌یافته و با توجه به اینکه در سال 93 این ایده از سوی اصفهان شروع شد و توانست نتایج مطلوبی را نیز در کاهش تصادفات جاده‌ای داشته باشد؛ امسال در کل کشور گسترش پیدا کرد.

وی تصریح کرد: 13 هزار نفر در نیروی انتظامی،100 اکیپ راهداری، 120 اکیپ نظارتی و بهداشتی و یک‌هزار بازرس در طول 15 روز مسئولیت امنیت، ایمنی راه‌ها و کنترل بازار و مراکز خرید را بر عهده‌ دارند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه 14 هزار کلاس در استان به‌صورت اینترنتی در اختیار مسافران قرار گرفته می‌شود، ادامه داد: چهار نرم‌افزار نیز برای رفاه حال مسافرین در نظر گرفته ‌شده است که درتمام ورودی‌ها وایستگاه‌های در نظر گرفته ‌شده مجموعه اطلاعات در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به نرم‌افزارهای تهیه‌شده عنوان کرد: نرم‌افزار مسافر یار تماماطلاعات یک گردشگر را در اختیار مسافران قرار می‌دهد، پورتال سفر ارائه گزارش‌های روزانه را به اطلاع مسافران می‌رساند، سینا یک سامانه الکترونیکی نظارتی است که ارزیابی برنامه‌ها و خدمات و تسهیلات را انجام می‌دهد و همراه مسافر پایانه نیز بدون نیاز به حضور افراد خدمات بلیت و.. را انجام می‌دهد.

زرگرپور یادآور شد: تمام تلاش مدیریت استان بر این است که مسافرانی که به اصفهان سفر می‌کنند اوقات خوب و خوش و همراه با امنیت و سلامت را داشته باشند چراکه اصفهان هم از نظر جاذبه‌های میراثی و تاریخی و هم طبیعی و فرهنگی غنی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار