" تیم ملی بازی های رایانه ای نیز در اصفهان انتخاب می شود!"
تابناک: یکی از اساسی ترین مشکلات امروز جامعه برای جوانان عدم وجود تفریحات سالم و همچنین بسترهای مناسب برای اوقات فراغت است؛ این موضوع چند سالی است در اصفهان حس می شود راه چاره مناسبی نیز تاکنون برای آن در نظر گرفته نشده است.
کد خبر: ۱۴۸۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۸ 20 December 2015
تابناک اصفهان: یکی از اساسی ترین مشکلات امروز جامعه برای جوانان عدم وجود تفریحات سالم و همچنین بسترهای مناسب برای اوقات فراغت است؛ این موضوع چند سالی است در اصفهان حس می شود راه چاره مناسبی نیز تاکنون برای آن در نظر گرفته نشده است.

با توجه به این مسائل و ضرورت ایجاد بسترهای مناسب برای اوقات فراغت، معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان اصفهان به همراه سرمایه گذاران خصوصی اقدام به برگزاری مسابقات کشوری بازی های رایانه ای انتخابی جام جهانی امارات در اصفهان کرده اند.

مسعود کریمی در نشست خبری این مسابقات اظهار داشت: امسال گردهمایی بازی های رایانه ای در اصفهان برگزار شد و با توجه به ظرفیت های این استان در زمینه بازی های رایانه ای، همه استان ها به سرآمد بودن اصفهان در زمینه بازی های رایانه ای اذعان داشتند و از همین رو امیدواریم بتوانیم این مسابقات را به خوبی در اصفهان برگزار کرده و و در آینده با ایجاد یک فضای مناسب، اصفهان را به عنوان پایگاه گیم ایران جا بیندازیم.

وی ادامه داد: در این مسابقات بخش خصوصی به کمک اداره کل آمد و از ظرفیت موجود استفاده کرد که امیدوارم این همکاری ادامه داشته باشد و سنگ اندازی ها در آن تأثیری نداشته باشد.

کریمی در بخش دیگری از سخنانش درباره وضعیت فعلی استفاده از بازی های رایانه ای ادامه داد: در حال حاضر ما دارای 20 میلیون استفاده کننده از بازی های رایانه ای داریم و همچنین 85 درصد جمعیت شبکه های مجازی را نیز جوانان و نوجوانان تشکیل داده اند از همین رو طبق مصوبه شورای عالی جوانان، کمیته‌ای تحت عنوان کمیته فضای مجازی تشکیل شده و برای پویایی بیشتر به مجموعه اداره کل ورزش و جوانان اضافه شده است.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان اصفهان بیان داشت: خوشبختانه با توجه به ظرفیت مناسبی که بازی های الکترونیکی در اصفهان دارد، اکثر این مسابقات در اصفهان برگزار می شود و از همین رو نیازمند حمایت بخش خصوصی در این زمینه هستیم؛ بخش خصوصی باید به این عرصه ورود کرده و از جوانان حمایت کند.

وی افزود: سالن جام دیجیتال با فضای 3 هزار متری در اصفهان راه‌اندازی شده که می توان این مجموعه را بزرگ ‌ترین مجموعه بازی های رایانه ای کشور عنوان کرد؛ با توجه به ظرفیت مناسب این مجموعه مسابقات انتخابی کشور نیز در این مجموعه برگزار می شود.

گفتنی است، مسابقات کشوری بازی‌های رایانه‌ای انتخابی مسابقات جهانی 2016 امارات، از روز یکشنبه 29 آذرماه به مدت دو روز در موسسه جام دیجیتال اصفهان برگزار می‌شود.
این رقابت‌ها در دو رشته PS و FIFA 2015 در حال برگزاری است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار