در ميان روزنامه هاي شنبه؛
تابناك: مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان با تأکید بر اینکه حضور متکدیان و کودکان خیابانی در سطح شهر علاوه بر اینکه چهره شهر را آلوده و مخدوش می سازد ، بستر ارتکاب جرم و جنایت را نیز مهیا می کند، اظهار داشت: این متکدیان که غالباً از اتباع بیگانه هستند با سوء استفاده از احساسات دینی و عواطف مذهبی شهروندان مبادرت به تکدیگری نموده و روزانه از این راه درآمدهای زیادی را عاید خود می کنند.
کد خبر: ۱۴۷۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷ 19 December 2015
به گزارش تابناک اصفهان، عصر فرا ارتباطی حاضر، فرصت خوبی برای شبکه های مجازی و تلویزیون ها و رادیو ها به عنوان رسانه های نویت ایجاد کرده است، از همین رو رسانه های سنتی مثل روزنامه و کتاب بسیاری از مخاطبین خود را از دست داده اند، البته این به معنای حذف آن ها از جامعه نیست.

به هر حال در این عصر نیز عده ای صبح به صبح از خواب که بیدار شدند، طبق عادت به دکه روزنامه فروشی می روند و روزنامه مورد علاقه خود را خریداری می کنند.در کنار آن روزنامه ها هم در راستای رسالت های خود به اطلاع رسانی و تحلیل در فضای رسانه ای موجود می پردازند.




نصف جهان به نقل از ايمنا نوشت:

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان با تأکید بر اینکه حضور متکدیان و کودکان خیابانی در سطح شهر علاوه بر اینکه چهره شهر را آلوده و مخدوش می سازد ، بستر ارتکاب جرم و جنایت را نیز مهیا می کند، اظهار داشت: این متکدیان که غالباً از اتباع بیگانه هستند با سوء استفاده از احساسات دینی و عواطف مذهبی شهروندان مبادرت به تکدیگری نموده و روزانه از این راه درآمدهای زیادی را عاید خود می کنند.

مجتبی کاظمی افزود: اصفهان یکی از شهرهای پاک در زمینه متکدیان به شمار می رود اما گاهی مشاهده می شود که متکدیان با ترفندهای خاص و با تغییر مکان، از میادین و چهارراه ها وارد مکان های پرترددی همچون مطب پزشکان شده و اقدام به تکدیگری می کنند.

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه تکدیگری بر اساس قانون جرم محسوب می شود، ادامه داد: اگر شهروندان به جای کمک به اینگونه اشخاص کمک های خود را به نهادهای خیریه و حمایتی معتبر در سطح شهر ارائه دهند قطعاً به دست نیازمندان واقعی خواهد رسید، ولی با کمک به متکدیان زمینه سوء استفاده و فعالیت بیشتر آنها را فراهم نموده و گداپروری در شهر رواج خواهد یافت.

وی با بیان اینکه در موضوع «مبارزه با تکدیگری» نیازمند همکاری مردم در پیشگیری و جلوگیری از مشکلات این پدیده هستیم، تأکید کرد: ما از شهروندان انتظار داریم که به این افراد کمک نکنند و چنانچه قصد کمک به نیازمندان واقعی را دارند، کمک های خود را به مراکز خیریه و یا کمیته امداد ارائه کنند.

وی با تأکید بر اینکه اگر سایر دستگاه ها به وظایف خود در این خصوص عمل می‌کردند، بسیاری از این متکدیان ساماندهی می شدند، گفت: متأسفانه غالب متکدیان جمع آوری شده تکراری هستند و تاکنون به دفعات توسط مأموران رفع تخلفات شهری جمع آوری شده اند.

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان اضافه کرد: در حال حاضر یکی از معضلات اصلی این مدیریت چرخه تکراری جمع آوری و رهایی متکدیان در سطح شهر است، شهرداری فقط در امر جمع‌آوری و تحویل متکدیان اقدام و سپس این افراد تحویل مرکز «فضیلت» بهزیستی می‌شوند.

وی با بیان اینکه در هشت ماهه سال جاری یکهزار و 99 متکدیتوسط مأموران این مدیریت از سطح شهر اصفهان جمع آوری و به مرکز فضیلت هدایت شده اند، گفت: علیرغم همکاری های بهزیستی با این مدیریت، متأسفانه 908 متکدی بلافاصلهو بدون هیچ اقدامی دوباره به سطح شهر بازگشتند .

کاظمی یادآور شد:شاید باور این موضوع سخت باشد که اعلام کنم بارها اتفاق افتاده هنگامی که مأمور این مدیریت متکدی را جمع آوری و تحویل داده ، قبل از رسیدن به ستاد باخبر شده که متکدی به محل تکدیگری خود ، بازگشته است چراکه اقدامات بازتوانی و حل ریشه ای این معضل به نحو شایسته انجام نمی شود.

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهانبیان داشت: اگر بانک اطلاعاتی از متکدیان تشکیل شود و پرونده مجرمان به مراجع قضائی تحویل گردد، به راحتی می توان با متکدیان حرفه ای برخورد کرد.

وی اظهار داشت: اصفهان نسبت به سایر کلانشهرها در رابطه با جمع آوری متکدیان و کودکان خیابانی بسیار موفق عمل کرده است به طوری که اکنون اصفهان یکی از شهرهای ناامن برای فعالیت متکدیان به شمار می رود.

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: متأسفانه بعضی از متکدیان اقدام به کرایه بچهو کم کم بچه دزدی می کنند تا از احساسات مردم سوء استفاده کنند و پس از گذشت چند سال این کودکان را به چرخه تکدیگری و یا حتی فروش موادوارد می کنند.

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان یادآورشد: متأسفانه در حال حاضر تعداد زیادی از افرادی که از خارج این استان به اصفهان مهاجرت می کنند در حاشیه شهر اصفهان منزل کرایه نموده و به صورت قومی ، ایلی و فامیلی در یک خانه 70 متری ساکن می شوند و باندهای تکدیگری، توزیع مواد مخدر و حتی خلاف های گسترده تر را تشکیل می دهند.وی اظهارداشت: اخیراً مأموران رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان150 خانوار که از شهرستان های شرقی کشور در مناطق قهجاورستان و زینبیه اصفهان اقدام به اجاره منزل کرده و باند تکدیگری به راه انداخته بودند راشناسایی کرده اند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار