تابناک: رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل گفت: ریزگردها موجود در کشور علاوه بر منشا خارجی آن، به دلیل عدم توجه به محیط زیست و منابع طبیعی نیز بوده است.
کد خبر: ۱۳۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۲ 14 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، رضا شفیعی در آخرین جلسه شورای اداری شهرستان در سال 93 افزود: از سال 1349 با تلاش‌های شبانه روزی متولیان تاکنون 120 هزار هکتار جنگل دست کاشت تاغ و قره داغ در مناطق بحرانی فرسایش بادی آران و بیدگل ایجاد شده است.

وی افزود: این جنگل‌ها امنیت مردم شهرها و روستاهای آران و بیدگل و شهرستان‌های مجاور، شرکت‌های صنعتی، کشاورزی منطقه و جاده‌های ریلی و آسفالتی را فراهم کرده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل خاطر نشان کرد: با وجود مراقبت‌های شبانه روزی باز هم متخلفان نسبت به قطع درختان تاغ برای مصارف صنعتی و خانگی اقدام می‌کنند که در صورت مشاهده علاوه بر جریمه نقدی مطالبق قانون بازداشت می‌شوند.

شفیعی گفت: هم اکنون 103 هزار هکتار از مناطق بیابانی شهرستان آران و بیدگل به عنوان کانون‌های بحرانی درجه دو و سه شناسایی شده‌اند که برای جنگل کاری آن به همکاری سایر ارگان‌ها و مردم شهرستان نیاز است.

وی گفت: با توجه به متوسط بارندگی سالانه 120 میلیمتر و تبخیر دو هزار و 600 میلی متری، میزان آب موجود برای حفظ و احیای منابع طبیعی در آران و بیدگل بسیار سخت و در برخی مکان‌ها غیر قابل اجرا است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار