تابناک: وجود سه هزار راس اسب اصیل از انواع نژاد ایرانی در شهرستان خمینی شهر سبب شده است تا این خطه به کانون شناخته شده پرورش اسب در استان اصفهان بدل شود.
کد خبر: ۱۳۶۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۵ 14 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا مسئول هیات سوار کاری شهرستان خمینی شهر به ایرنا گفت: طبق آمار رسمی بیش از سه هزارراس از انواع اسب در شهرستان خمینی شهر وجود دارد و بیش سه هزار نفرنیز به صورت مستقیم وغیر مستقیم در بخش تولید ، پرورش اسب و ورزش سواری فعال هستند.

اکبر نجارپور روز جمعه در همایش سوارکاران و پرورش دهندگان اسب در منطقه لادر خمینی شهردر گفت و گو با ایرنا افزود: پرورش دهندگان اسب درخمینی شهر به پرورش و اصلاح نژاد بهترین انواع نژاد اسب شامل کرد ایرانی ،عرب کرد،درده شوری به شکل سنتی و پراکنده می پردازند.

وی گفت: ساماندهی ورزشکاران ,تشویق وتقویت بخش تولید وپرورش اسبهای اصیل از مهمترین برنامه هیات سوار کاری شهرستان است.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: پرورش اسب و سواری کاری یکی از ظرفیتهای نهفته خمینی شهر است .

محسن صرامی با تاکید اینکه اطمینان داریم بهبود ورزش سوار کاری در خمینی شهر به حمایت ویژه مسئولین استان نیاز دارد ؛ افزود: با جدیت پیگیر شکل گیری وساماندهی ورزش سوار کاری ؛اسب دوانی و پرورش واصلاح نژاد اسب در خمینی شهر هستیم .

وی تاکید کرد: تلاش ما این است از تمام ظرفیت بخش خصوصی برای سرمایه گذاری برای تولید وپرورش اسب های اصیل استفاده کنیم .

صرامی با تاکید براینکه پرورش دهندگان اسب در خمینی شهر از زبده ترین متخصصان این بخش دراستان و کشور هستند، گفت: حمایت از ورزش سواری کاری در دستور کار مسئولین شهرستان واستان است.

به گزارش ایرنا به همت هیات سواری کاری ، اداره ورزش وجوانان و سازمان رفاهی وتفریحی شهرداری گردهمائی سوار کاران و پرورش دهندگان اسب شهرستان خمینی شهر همراه با 100 راس اسب و با حضورگروهی ازمردم وعلاقه مندانان ورزش سوار کاری برگزار شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار