تابناک: بعد از ظهر امروز هوای اصفهان به شدت نامناسب بود به گونه ای که شهروندان با سر درد بسیاری مواجه شده اند.
کد خبر: ۱۱۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۸ 26 January 2015

به گزارش تابناک، آلودگی هوا در اصفهان در چند روز اخیر به اوج خود رسیده است اما دستگاه ها و متولیان امر در این خصوص تنها سکوت کرده و هوای اصفهان را آنچنان آلوده نمی دانند.

در حالی که هم اکنون مه غلیظی در شهر اصفهان حاکم است این مه حتی سبب شده تا چشم ها نیز آنگونه که باید و شاید کار نکند باید دید که دیگر نفس در برابر این آلودگی هوا چه می کند.

یکی از شهروندان اصفهانی پیرامون این آلودگی گفت: گویی موضوع آلودگی هوا هم سیاسی است و در هر دولت رویکرد به آن متفاوت است چرا که در زمان استاندار قبلی در این ایام که بودیم در خصوص آلودگی هوا دقت بالایی وجود داشت و حتی روزهایی از سال نیز بود که کار را به تعطیلی ادارات کشاند اما هم اکنون شاهد هستیم با وجودی که AQI بالای 200 است حتی مهدهای کودک نیز در اصفهان تعطیل نشده است.

شهروند دیگری نیز تأکید کرد: چند روز است که دیگر خورشید در آسمان اصفهان دیده نمی شود و گویی خورشید هم در برابر بی تفاوتی مسئولین کم آورده و در پشت غبار بی تفاوتی استاندار اصفهان پنهان شده است و شایسته است در این خصوص اقدامی جدی و فوری صورت پذیرد.

مهدی تَرکاشوند نیز با توجه برخی اخبار مبنی بر رسیدن آلودگی هوای اصفهان به مرز اضطرار اظهار داشت: ممکن است در برخی ایستگاه های سنجش آلودگی و یا به شکل لحظه ای شاخص به 200 رسیده باشد اما مطابق دستورالعمل ملاک اصلی شاخص 12 ساعته است و بر این اساس هنوز به شرایط اضطرار نرسیده ایم.

وی افزود: کمیته مهار که نمایندگانی از دستگاه های مختلف هواشناسی، آموزش و پرورش، صدا وسیما، استانداری دفاتر محیط زیست در شهرستان های مختلف علوم پزشکی، محیط زیست، صنعت و معدن و شرکت شهرک ها و غیره در آن حضور دارند به دلیل شرایط هشدار هوای اصفهان در روزهای پنج شنبه و صبح امروز تشکیل جلسه داده و ابلاغ های لازم برای عملکردهای مختلف به دستگاه های حاضر و غایب در این جلسه داده شده است.

مشاور سازمان محیط زیست ابراز داشت: با توجه به شرایط خاص اصفهان پیشگیری و مدیریت درباره آلودگی در کوتاه مدت و هم سویی دستگاه ها و در بلند مدت نیز عمل به وظایف محول شده در طرح جامع برای کاهش آلایندگی هوای اصفهان بسیار ضروری است.

هموراه مهم ترین دلایلی که برای آلودگی شهر مطرح می شود، تپوگرافی شهری و آلودگی خودرو ها است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار