مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان:
تابناک: مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت: با توجه به افزایش تردد میهمانان خارجی در شهر اصفهان، ممنوعیت فروش صنایع دستی چینی در میدان نقش‌جهان اصفهان اجرا شده و فروش آن به میزان قابل توجهی در میدان کاهش یافته است.
کد خبر: ۹۵۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲ 15 September 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، فریدون اللهیاری با اشاره به حضور هیئت‌های بلند پایه خارجی در اصفهان و تأثیرات این حضور بر حوزه گردشگری اصفهان اظهار داشت: حضور این هیئت‌ها تاثیرگذاری فراوانی در حوزه گردشگری اصفهان دارد و باید در این زمینه هوشیاری قابل توجهی داشت.

وی افزود: بسیاری از این هیئت‌ها در بازدید خود از شهر اصفهان بر بی‌نظیر بودن اصفهان تأکید کرده‌اند و جاذبه‌های تاریخی طبیعی و میراثی این شهر مورد توجه آن‌ها قرار گرفته است، بدون شک در پس مذاکراتی که این هیئت‌ها در تهران داشته‌ و تفاهم‌هایی که به وجود آمده، ارزیابی آن‌ها در سرمایه‌گذاری گردشگری در اصفهان و توسعه آن موثر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان بیان کرد: در هیئت‌ اسپانیایی افرادی حضور داشتند که در صنعت هتل‌داری دنیا دارای جایگاه ویژه‌ای بودند و تمایل زیادی به سرمایه‌گذاری در ایران و به ویژه در اصفهان داشتند.

وی خاطرنشان کرد: این‌ها می‌تواند مقدمات خوبی باشد و بدون شک هیئت‌های خارجی با حضور خود در اصفهان می‌توانند تاثیرات مثبتی از خود به جای بگذارند.

اللهیاری با بیان اینکه اصفهان شهر صنایع دستی انتخاب شده و حضور هیئت‌ها در رونق صنایع دستی استان نیز تاثیرگذار است، افزود: صنایع دستی اصفهان یکی از شاخص‌های فرهنگی مدنی و گردشگری اصفهان به شمار می‌رود و باید گفت که اصفهان جایگاه ممتازی در بخش صنایع دستی دارد.

وی تصریح کرد: در هفته‌های اخیر بعد از حضور رئیس آسیا اقیانوسیه در شورای صنایع دستی، پروپروزال ثبت اصفهان به عنوان ثبت جهانی به تائید رسید و اصفهان با جایگاهی که در حوزه بین‌المللی در صنایع دستی پیدا کرده، قطعا در آینده پیشرفت‌های بسیاری خواهد داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان درباره ممنوعیت فروش صنایع دستی خارجی در اصفهان اظهار داشت: تلاش‌های بسیاری در حوزه معاونت صنایع دستی و اتحادیه صنایع دستی صورت گرفته تا همه چیز در این زمینه کنترل شود و در حال حاضر تقریبا درمیدان نقش‌جهان صنایع دستی خارجی نیست، اما در حاشیه آن با کنترل صورت گرفته، ممنوعیت این موضوع اجرایی می‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار