تابناک: شنیده‌ها حاکی از این است که شهرداری چند سال پیش زمانیکه قرار بود مکانی که اکنون به "بال هایپر" مصلی اختصاص یافته ، کاربری دیگری داشته باشد این کاربری را تغییر داده و آن را به مکانی تجاری مبدل کرده است.
کد خبر: ۹۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۰ 02 March 2015
به گزارش تابناک از اصفهان، مصلی اصفهان که به گفته مدیرعامل این پروژه باید جشن 20 سالگی آن را بگیریم، در پیچ مشکلات ملی و اعتباری توقف کرده است و به قول پرچمی مدیرعامل مصلی اصفهان راهی جز تزریق اعتبار به این طرح باقی نمانده است.

تابناک، در چند هفته اخیر پیرو انتقادات امام جمعه موقت اصفهان به روند کند احداث مصلی اصفهان بعد از گذشت سالها، گزارشی را در این خصوص منتشر کرد که در آن به مشکلات بر سر راه این طرح و قول‌هایی که برای راه اندازی آن داده شده بود، اشاره داشت.

حال بعد از گذشت بیش از دو هفته از آن گزارش و انتقادات امام جمعه، روز گذشته استاندار اصفهان از روند اجرای مصلی بازدید کرد.

رسول زرگرپور در بازدید از این طرح، گفت: اين پروژه، با توجه به وسعت و تنوع مسائل فني، مهندسي و معماري نيازمند منابع مالي زيادي است.

وي بابیان اينكه در طول یک سال گذشته اقدامات خوبي صورت گرفته، اظهار كرد: اگر منابع مالي در اختيار پروژه قرار گيرد، عمليات اجرايي اين پروژه می‌تواند با سرعت پيش رود و در اواسط سال آينده شاهد بهره‌برداری از بخشي از اين پروژه باشيم.

استاندار اصفهان با اشاره به اينكه در بازديد امروز بيشتر در خصوص تأمین منابع مالي بحث شد، تصريح كرد: اين پروژه يكسري منابع مالي بالقوه دارد كه بايد به منابع بالفعل تبديل شود.

وي خاطرنشان كرد: اگر تا 10-15 روز آينده اين منابع تجهيز شود می‌توان اميدوار بود كه پروژه با سرعت تمام‌کار خود را به جلو ببرد و بخشي از اين پروژه در اواسط سال آينده به بهره‌برداری برسد چراکه اتمام اين پروژه از مطالبات به‌حق مردم است.
گرچه پیش از این پایان سال جاری برای افتتاح این پروژه وعده داده شده بود اما همانگونه که زرگرپور هم اشاره داشت این پروژه در دست اندازهای مالی افتاده است.
تعهد شهرداری و فولاد مبارکه و نیز شورای شهر برای کمک به ساخت مصلی در صحبت های خیلی پیشتر استاندار نیز مطرح شده بود و شش ماه پیش که این خبر عنوان شد قرار بود این سه نهاد و شرکت، به تعهدهای خود هرچه زودتر عمل کرده و ساخت پروژه را به پیش ببرند.
اما با گذشت شش ماه گویی هنوز به وعده ها عمل نشده است که پای استاندار دوباره به این طرح باز شده و وی به گفته خود، صرفاً برای بررسی منابع مالی مصلی این بازدید را انجام داده است.
هریک از نهادهایی که قول کمک مالی در این زمینه را داده‌اند باید طبق وعده خود برای پیشبرد این طرح کمک کند اما اینکه چرا هنوز هیچ‌یک به وعده خود عمل نکرده اند جای سوال دارد.
شنیده‌ها حاکی از این است که شهرداری چند سال پیش زمانیکه قرار بود مکانی که اکنون به "بال هایپر" مصلی اختصاص یافته ، کاربری دیگری داشته باشد این کاربری را تغییر داده و آن را به مکانی تجاری مبدل کرده و پس از راه اندازی بال هایپر و ورشکستگی این مرکز تجاری، شهرداری کمک 10 میلیارد تومانی خود به مصلی را می خواهد با طلب خود از ساخت بال هایپر جایگزین نماید.
استاندار اصفهان گفت: کمک‌های مالي از سوي دولت و شركت فولاد مباركه و همچنين شهرداري و شوراي شهر بايد هرچه سریع‌تر تأمین شود.

وي بابیان اينكه استانداري به تعهدات خود در سال‌های 92 و 93 به طور کامل عمل نموده است، اظهار کرد: فولاد مباركه و شهرداری نيز بايد به تعهدات خود پايبند باشند و هیئت‌امنا موظف است كه اگر در اين خصوص مشكلي پيش آمد به استاندار منعكس نمايند.

زرگر پور افزود: آنچه اهميت دارد اين است كه پروژه از لحاظ كارگاهي و طراحي مسائل هندسي هیچ‌گونه مشكل و مانعي بر سر راه خود ندارد و كادر اجرايي هم آماده است و فقط بايد منابع مالي پروژه تأمین گردد تا عمليات اجرايي آن با سرعت و قوت ادامه پيدا كند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار