تابناک: پس از انتصاب مسعود احمدی افزایی به عنوان ریاست صداو سیما استان اصفهان مهم ترین مسئله ای که مردم اصفهان از احمدی انتظار دارند، ایجاد تغیرات در سبک ارائه مفاهیم به مخاطب از طریق به کارگیری خلاقیت در برنامه ها است.
کد خبر: ۹۲۴
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۳ 25 January 2015
به گزارش تابناک، پس از انتصاب محمد سرافراز به عنوان ریاست رسانه ملی کشور، وی دیروز طی حکمی 3 ساله مسعود احمدی افزادی را به عنوان ریاست صداو سیما استان اصفهان منصوب کرد. پیش از این علی کلباسی از مدیران بومی اصفهان به مدت 13 سال در این سمت خدمت می کرد.

کلباسی در زمان گودرزی،مدیرکل سابق صدا و سیمای مرکز اصفهان، مسئولیت قائم مقامی شبکه اصفهان را برعهده داشت، وی در سال 83 با حکم علی کردان، معاونت استان های سازمان صدا و سیما در همان زمان از سمت خود برکنارشد،اما با حمایت روحانیان استان چندروز پس از برکناری، با حکم ضرغامی به مسئولیت پیشین خود بازگشت و سکان این شبکه را دوباره در دست گرفت.

کلباسی فعالیت خود در سازمان صدا و سیما را از تهیه کنندگی برنامه رادیویی با موضوع "دفاع مقدس" آغاز و زمان زیادی از دوران جنگ تحمیلی را در مناطق جنگی به تهیه برنامه رادیویی سپری کرد.

در زمان مدیریت وی در صداو سیمای اصفهان،علاوه بر توسعه ساعات پخش خبر اصفهان، بر تولید سریال ها و برنامه های فاخرتاکید داشت همچنین توانست با تربیت نسل جدیدی از تهیه کنندگان،کارگردان ها و بازیگران بومی این استان، سریال های خاک تابان،گرفتار،پیک راستان،بگو که هستم، پشت کوه های بلند، اینجا خانه من است، فقط به خاطرتو و تولیدات متعدد دیگر را روی آنتن ببرد.

البته در آن سوی میدان نیز افراد بسیاری به عملکرد وی در طول مدیریتش در صداو سیما اصفهان اعتراض داشتند و معتقد بودند که شبکه اصفهان با وجود اینکه نخستین شبکه استانی کشور است فعالیت های شاخصی در راستای نیاز مخاطبان و مردم صورت نداده و مردم اصفهان از شبکه استانی خود رضایت کافی را ندارند.

در هفته های گذشته یعنی پس از حضور سرافراز در رأس صداو سیما کشور، تغیرات قابل توجهی در صدا وسیما اصفهان پیش آمد. در نخستین گام به دلیل شکرآب شدن رابطه صداو سیما با شهرداری، تعداد برنامه های انتقادی به عملکرد شهرداری افزایش یافت و مشکلات شهری از جمله آسافات خیابان ها و عدم وجود فضای پارکینگ شهری در قالب گزارش ها و برنامه های مختلف به نمایش درآمد هم چنین برنامه سیمای شهر که یکی از برنامه های سفارشی شهرداری بود و همیشه یکی عامل های اصلی انتقاد به صداوسیما به حساب می آمد از آنتن صداو سیما حذف شد.

از سوی دیگر مستندی تحت عنوان " یک قطره از دریا " به مناسبت درگذشت علی اکبر پرورش، چهره انقلابی اصفهان توسط صداو سیما اصفهان تهیه و پخش شد که در سطح سایر تولیدات صداو سیمای اصفهان نبود و به همین نسبت بازتاب خوبی نیز داشت.

البته این مسائل نیز نتوانست از تغیر مدیرکل صداو سیما اصفهان جلوگیری کند و احمدی افزادی مدیر مشهدی شبکه شما به عنوان ریاست صداو سیما استان اصفهان انتخاب شد. مهم ترین مسئله ای که در حال حاضر صداو سیما اصفهان به آن نیاز دارد، توجه به خلاقیت در این مجموعه است.

صداو سیما اصفهان در چند سال اخیر همگام با مخاطبان خود پیش نرفته و به همین دلیل نیز تعداد بسیاری از مخاطبانش را از دست داده از همین رو به کارگیری خلاقیت راه چاره ای است برای جذب مخاطبان اصفهانی، در کنار این مسئله به کارگیری خلاقیت می تواند سبب افزایش کارایی و اثرگذاری برنامه های این مجموعه شده تا رسالت اصلی این رسانه در انتقال مفاهیم و شاخص های فرهنگی و موازین اسلامی به خوبی اجرا شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار