تابناک: نشست هم اندیشی فعالان اقتصادی با اصحاب رسانه استان اصفهان ظهر شنبه با حضور جمعی از کاندیدا های اتاق بازرگانی و خبرنگاران برگزار و در آن به مهمترین برنامه های اتاق بازرگانی برای بهبود فضای اقتصادی و کسب و کار پرداخته شد.
کد خبر: ۸۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۳ 28 February 2015
به گزارش تابناک اصفهان، نشست هم اندیشی فعالان اقتصادی با اصحاب رسانه استان اصفهان ظهر شنبه با حضور جمعی از کاندیدا های اتاق بازرگانی و خبرنگاران برگزار شد.

در این مراسم سیدعبدالوهاب سهل آبادی اظهار کرد: سعی ما بر این است که اقتصاد کشور را از دست عده ای خارج کنیم تا اقتصاد در دست یک سری از افراد خاص نباشد.

وی افزود: در حال حاضر ماشین آلات مختلف با قیمت 3 برابر اروپا از چین وارد می شود و افرادی که واردکننده آن هستند، 2 برابر هزینه ها تسهیلات دریافت می کنند، این در صورتی است که ما خودمان قابلیت ساخت این دستگاه ها را داریم.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان تصریح کرد: تلاش ما بر این است که اقتصاد کشور را نجات دهیم، متأسفانه اقتصاد کشور رو به نابودی بوده و شرایط کاری سخت است.

وی با اشاره به اینکه خط قرمز ما قدم بر نداشتن برای خودمان است، ادامه داد: باید با مشکلات مختلف اقتصادی مبارزه شود و در راستای بر طرف ساختن معضلات اقتصادی جامعه قدم برداشته شود.

سهل آبادی تأکید کرد: تلاش ما بر این بوده که کار گروهی کرده و شرایط را به گونه ای برنامه ریزی کنیم که مشکلات اقتصادی رفع شود.

وی گفت: صداقت، نکته کلیدی فعالیت ما بوده و از همین رو طبق فعالیت های سال های گذشته در این راستا کار می کنیم.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان بیان کرد: هدف ما این است که به عنوان پارلمان اصلی بخش خصوصی قدم بر داشته و تشکل های مختلف را در راستای بهبود شرایط اقتصادی موجود فعال کنیم. ما قصد داریم در تشکل های مختلف اقتصادی قدم بر داشته و اقتصاد کشور را بهبود ببخشیم.

صحبت های مطرح شده توسط سهل آبادی که سال هاست در عرصه صنعت و معدن فعالیت می کند، نشانگر این است که وی نیز به وجود سهمیه های ویژه برای افراد مختلف در سرمایه گذاری معتقد است، البته با این وجود نکته مورد سوال این است که وی به عنوان شخصی که سال ها در رأس بخش های مختلف صنعتی و اقتصادی بوده در راستای بر طرف ساختن این سهمیه ها چه کرده و اگر رأی بیاورد چه فعالیتی می کندیا اصلا اتقا بازرگانی به عنوان یک پارلمان برای بخش خصوصی توان مقابله با این افراد را دارد؟

در ادامه این نشست، امیر کشانی، رئیس کمیته جوانان اتاق بازرگانی اظهار داشت: اتاق بازرگانی، ضروری است که با توجه به ظرفیت های مناسب اصفهان باید شرایط بهتری پیدا کند.

وی ادامه داد: اتاق اصفهان دچار مشکل عدم وحدت مناسب بوده و از همین رو اتفاقات ناخوشایندی در این اتاق رخ داده است. یکی از وظایف این اتاق، حمایت از جوانان و سرمایه ها بوده و از همین رو ما نیز می توانیم همانند بسیاری از کشور ها در این راستا حرکت کنیم.

کشانی در ادامه بیان کرد: 40 درصد افراد حاضر در اتاق جوان بوده و با توجه به اینکه این افراد روش های خاص خودشان را برای فعالیت دارند باید از آن ها حمایت کنیم.

وی افزود: جوانان سعی دارند، روش فعالیتشان با پیشکسوتان تفاوت داشته باشد و از همین رو حضور آن ها در مباحث مختلف اتاق از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

رئیس کمیته جوانان اتاق بازرگانی تصریح کرد: ما سعی کردیم از تجارب پیشکسوتان استفاده کرده و در راستای بر طرف ساختن مشکلات با تکیه بر گفته های آن ها حرکت کنیم.

مصطفی رناسی هم در این نشست با اشاره به نقش مهم جوانان در فعالیت های اقتصادی گفت: اعتقاد ما بر این است که مالکیت باید بر عهده دهه اول انقلاب باشد و مدیریت بر عهده دهه دوم و سوم انقلاب، با این روش می توانیم شرایط مناسب اقتصادی را ایجاد کنیم.

نکته مورد سوال این است که در روزگاری که اتاق بازرگانی با اختلاف سلیقه ها دست و پنجه نرم می کند و این مسئله سبب کند شدن روند حرکتی این افراد شده است، جوانان چه نقشی در بهبود و پویایی اتاق دارند و آیا اتاق جدید برنامه های خود را درباره جوانان عملی می کند و یا استفاده از جوانان در حد شعار های انتخاباتی باقی می ماند؟

به هر حال ارائه فرصت به جوانان و اعتماد به آن ها سبب تغیر در شرایط فعلی می شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار