عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:
تابناک: عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در حال حاضر آمار بیکاری شهر اصفهان به میزان قابل توجهی بوده و شایسته‌سالاری در استخدام‌های شهرداری اصفهان باید اجرایی شود تا به جای افراد بازنشسته، جوانان جویای کار وارد عرصه اشتغال شوند.
کد خبر: ۸۷۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰ 28 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، احمد شریعتی پیش‌از ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به آمار بالای جوانان مجرد در سطح کشور و استان اصفهان اظهار داشت: بیش از 11 میلیون جوان مجرد در کشور زندگی می‌کنند که این آمار نیاز به آسیب‌شناسی و برنامه‌ریزی دارد زیرا اکنون بیش از 60 درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی جذب بازار کار نمی‌شوند.

وی با اشاره به وضعیت معیشت مردم بیان کرد: افزایش بی‌رویه قیمت اجناس و مایحتاج عمومی، آنچنان فشاری به مردم ایجاد کرده که سبب افزایش فشارهای روحی و روانی را به مردم شده که با حذف یارانه‌ها در اقشار کم‌درآمد مشکلات بیشتر می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به افزایش قیمت نان و هزینه‌های قبوض تصریح کرد: ثابت‌بودن رقم یارانه‌ها هیچ دردی را از مردم برطرف نکرده و هرروز مشکلات مردم بیش از گذشته می‌شود اما مشخص نیست که چه کسی پاسخگوی این مسائل است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون باید به دنبال افزایش درآمدهای غیرنفتی برای کشور باشیم و برای جلوگیری از فرار مالیاتی برنامه‌ریزی انجام شود اما بر اساس آمار بیش از 50 درصد افرادی که باید مالیات بپردازند مالیات خود را پرداخت نکرده که این مسئله موجب افزایش فشار به قشر کارگر و کارمند می‌شود.

شریعتی پیرامون جذب جوانان در بازار کار گفت: باید تدابیری اتخاذ شود تا از جذب چند شغلی‌ها و مجردان بازنشسته در ادارات و حتی شرکت‌ها و مراکز خصوصی و نیمه خصوصی پرهیز شود تا زمینه برای استخدام افراد فارغ‌التحصیلی که برای کار راه به جایی ندارند فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت شهری و شهرداری اصفهان در این رابطه به شایسته‌سالاری در جذب نیروها توجه ویژه کنند و اقدامات موثری را در دستور کار قرار دهند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: باید در یادگیری شغل و ایجاد کارآفرینی برنامه‌ریزی کنیم و در دانشگاه‌ها و حتی زندان‌ها کارآفرینی را به صورت واحد درسی یاد داد و دولت و مجلس باید در این زمینه به فکر راه چاره‌ای باشند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار