امام جمعه گلپایگان گفت: امیدواریم این دیدارها یک حرکت نمایشی نباشد چون مردم و دردمندان جامعه مشکلاتشان را با علما و مراجع در میان می‌گذارند و مراجع نیز این دغدغه‌ها را به گوش هیئت دولت می‌رسانند.
کد خبر: ۸۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۵ 27 February 2015

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیلی ظهر امروز در نماز سیاسی ـ عبادی جمعه این هفته گلپایگان با اشاره به روز امور تربیتی و تربیت اسلامی اظهار کرد: در آموزه‌های دینی به تربیت اسلامی بسیار سفارش شده است و یکی از اهداف بعثت پیامبر (ص) تربیت اسلامی بوده است.

وی با بیان اینکه پدران و مادران و مبلغان دینی باید اهتمام ویژه‌ای در تربیت اسلامی افراد جامعه داشته باشند، تصریح کرد: پدران و مادران و مبلغان دینی رسالت سنگینی بر عهده دارند و برای نهادینه ‌شدن تربیت صحیح اسلامی باید در جامعه تلاش بیشتری کنند.

امام جمعه گلپایگان تاکید کرد: با توجه به آسیب‌هایی مانند فضاهای مجازی، اینترنت و ماهواره که در جامعه وجود دارد والدین و دستگاه‌های فرهنگی نقش مهمی در تربیت اسلامی فرزندان و آگاه‌سازی آنان دارند. آموزش و پرورش خاستگاه تربیت اسلامی است و باید در کنار دروس تئوری و عملی مربیان تربیتی توجه بیشتری به تربیت دانش‌آموزان شود.

وی همچنین به سفر ریاست جمهوری به استان قم پرداخت و با تاکید بر اینکه استفاده از نظر مراجع، علما رسم خوبی است که هیئت دولت در پیش گرفته است، گفت: این تعامل نشان دهنده ادب و احترام ریاست جمهوری و هیئت دولت است و رهنمودهای مراجع باید نصب‌العین همه مسئولان قرار گیرد.

اسماعیلی اظهار کرد: امیدواریم این دیدارها یک حرکت نمایشی نباشد چون مردم و دردمندان جامعه مشکلاتشان را با علما و مراجع در میان می‌گذارند و مراجع نیز این دغدغه‌ها را به گوش هیئت دولت می‌رسانند.

وی با بیان اینکه فاطمیه اول از روز چهارشنبه آغاز می‌شود، ادامه داد: برکات دهه فاطمیه کشور، جوانان و فرهنگ جامعه را بیمه می‌کند و باید زندگی حضرت زهرا (س) الگو و سرمشق همه زنان جامعه اسلامی قرار گیرد و توجه بیشتری در حفظ شعائر دینی و اسلامی در این دهه شود.

امام جمعه با اشاره به روز نیکوکاری بیان کرد: جشن نیکوکاری با همکاری کمیته امداد امام و آموزش و پرورش برگزار می‌شود و با توجه به مشکلات اقتصادی که در جامعه وجود دارد بهتر است در این روزهای پایانی سال به فکر نیازمندان و دردمندان جامعه باشیم و به آنان کمک کنیم.

اسماعیلی با تشکر از مسئولانی که در راستای اعتلای قرآنی در شهرستان گلپایگان تلاش می‌کنند، تصریح کرد: باید تلاش کنیم فرهنگ قرآنی در جامعه نهادینه شود و حافظان و قاریان بیشتری در این شهر تربیت شوند.

وی همچنین از قطع گیرنده‌های دیجیتال در شهرستان گلپایگان گلایه کرد و گفت: سال گذشته 200 میلیون تومان از محل اعتبارات تملک دارایی شهرستان گلپایگان به صدا و سیمای مرکز اصفهان پرداخت شد تا گیرنده دیجیتال راه‌اندازی شود ولی متاسفانه این سیستم با تغییرات جوی قطع می‌شود.

امام جمعه گلپایگان ادامه داد: برای اینکه مردم از ماهواره استفاده نکنند باید گیرنده دیجیتال وجود داشته باشد ولی این سیستم مرتب قطع و وصل می‌شود و نارضایتی مردم را بوجود آورده است.

اسماعیلی از مسئولان صدا و سیمای مرکز اصفهان خواست به شهرستان‌ها بیشتری کرده و در جهت خدمت رسانی به مردم بیشتر تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه روزهای پایانی سال در پیش است و طبق یک سنت دیرینه مردم خرید می‌کنند، تصریح کرد: کسبه و بازاریان با مردم همراهی کنند و مردم هم با صرفه‌جویی و نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی مشکلات اقتصادی را مرتفع کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار