یاحی مطرح کرد:
تابناک: معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان گفت: بحران های موجود که در سطح استان شاهد هستیم بخشی به مسئولان استان بر می گردد و بخشی به علت کم کاری نخبگان است.
کد خبر: ۷۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۶ 24 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، رسول یاحی ظهر امروز به مناسبت روز مهندس در نشست مشترک با اعضای نظام مهندسی استان اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر نخبگان زیادی در سطح دانشگاه اصفهان و دانشگاه صنعتی اصفهان و سطوح بالای تحصیلی است که وظیفه دارند مشکلات شهری را ارزیابی و در خصوص رفع آن تلاش کنند.

وی با بیان اینکه در اصفهان مشکلات بسیاری در خصوص خشکسالی، کم آبی و حتی مشکلات حوزه سلامتی و مشکلات شهری وجود دارد که تمام این مسائل را با تفکر مهندسی می توان حل و فصل کرد افزود: امروز باید تفکر مهندسی به کمک مدیریت کشور بیاید.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: امروز که شادی و نشاط در اجتماع کم شده نزاع افزایش یافته است و صبر و تحمل مردم پائین آمده است که با مهندسی فرهنگی می توان این مسائل را حل کرد.

وی با بیان اینکه پس از ۳۶ سال این حق را داریم که در حوزه فرهنگی برنامه های تاثیر گذاری داشته باشیم، اعلام کرد: اگر در گذشته در جنگ ها پیروز میدان بودیم به دلیل به کار گیری نخبگان است امروز هم برای گذر از این بحران ها از نخبگان و تفکر مهندسی میتوان استفاده برد.

یاحی دلیل موفقیت ۴۰ ساله خود را مدیون تفکرمهندسی دانست و اعلام کرد: حتی مسائل سیاسی هم با یک نگرش مهندسی باید برخورد و مدیریت کرد.

۷۰ درصد بیکار در اصفهان حاصل ۵۰ درصد واحدهای تولیدی غیر فعال است

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر آمار بیکاری در اصفهان سرسام آور شده است و از میانگین کشور رشد بالاتری دارد، اظهار داشت: آمار بالای بیکاری حاصل ۵۰ درصد واحدهای تولیدی غیر فعال است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان بیان داشت: دانشگاه اصفهان در حال حاضر نزدیک به ۶۳۰ عضو هیئت علمی دارد و دانشگاه صنعتی اصفهان ۵۰ واحد تولیدی بلا استفاده دارد و اینکه چرا ما باید این میزان مشکلات و آمار بالای بیکاری داریم قابل تامل است.

وی گفت: برخی از مشکلاتی که وجود دارد حاصل یکسری بی تدبیری ها است و از آن جمله اینکه اگر امروز یک میلیارد متر مکعب آب دربستر زاینده رود داریم به دلیل مصرف خارج از استاندارد شرب و در بخش کشاورزی غرق آبی ۴۰۰ میلیون متر مکعب استفاده می شود.

یاحی اظهار داشت: همچنین از سوی دیگر اگر امروز بحران و مشکلات داریم به دلیل اینکه دانشگاهیان و نخبگان خود را دراین حوزه به حاشیه برده و ورود نیافتند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار