مسؤول تشکل های دینی تبلیغات اسلامی استان اصفهان؛
تابناک: مسؤول تشکل های دینی تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به طرح ساماندهی مادحین اهل بیت در اصفهان گفت: با پیگیری های به عمل آمده در سطح استان اصفهان، امید است بیش از چهار هزار تن از بانوان مداح شناسایی و سازماندهی شوند.
کد خبر: ۷۶۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۱ 24 February 2015

به گزارش تابناک به نقل از رسا، حجت الاسلام حسن بابایی مسؤول تشکل های دینی تبلیغات اسلامی استان اصفهان عصر امروز در آیین ساماندهی خواهران مداح در خیمه حسینی گلستان شهدای اصفهان با اشاره به طرح ساماندهی مادحین اهل بیت در اصفهان گفت: با پیگیری های به عمل آمده در سطح استان امید است بیش از چهار هزار تن از بانوان مداح شناسایی و سازماندهی شوند.

وی با اشاره به این که تاکنون هشت هزار مداح برادر با تشکیل پرونده در قالب 24 کانون مداحان ساماندهی شده اند ابراز داشت: شروع سازماندهی مادحین اهل بیت در اصفهان با فراخوان و ثبت نام و تشکیل پرونده برای آقایان انجام گرفت و بحمد الله با استقبال خوب این قشر کار درحال پی گیری است.

حجت الاسلام بابایی در ادامه به آغاز فعالیت ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی در مناسبت های مذهبی اشاره کرد و گفت: در سال 1386 این ستاد بر اساس مصوبه 603 شورای انقلاب فرهنگی کار خود را آغاز کرد.

مسؤول تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان ادامه داد: این ستاد وظیفه ساماندهی، هدایت و تغذیه فکری هیأت های مذهبی، مداحان، مبلغان و مبلغات و مراسم های مذهبی را بر عهده دارد.

وی با بیان این که تاکنون 30 مرکز آموزش مداحی در استان به ثبت رسیده است اظهار داشت: پیش بینی می شود در آینده چهار هزار مداح زن و خانم مجلسی در 24 شهرستان اصفهان شناسایی شوند.

مسؤول تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان از اهداف دیگر این برنامه فرهنگی را ساماندهی مداحان و خانم مجلسی ها بیان کرد و افزود: فراخوان ساماندهی مداحان زن و خانم های مجلسی در شهرستان های استان اصفهان از امروز چهارم اسفند و در آستانه سالروز ولادت حضرت زینب(ع) انجام شده است.

حجت الاسلام بابایی در پایان به ادامه روند جذب و کار های فرهنگی در این زمینه اشاره کرد و گفت: پس از شناسایی و تشکیل پرونده برای این خانم ها، دوره های آموزشی تخصصی در زمینه های مقتل شناسی، تاریخ اسلام، روان خوانی قرآن، احکام، فقه عاشورایی، امر به معروف و نهی از منکر و بایدها و نبایدهای عزاداری برگزار خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید:
 
زیارت عاشورا
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار