تابناک: در فاصله چند روز مانده تا آغاز دوباره رقابت‌های لیگ برتر، تمرینات تیم فوتبال سپاهان ادامه دارد و بر اساس شرایط موجود چه از نظر کیفی و چه از نظر کمی شاگردان حسین فرکی شانس اول قهرمانی در لیگ خواهند بود.
کد خبر: ۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۷ 24 January 2015

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، در روزهایی که رقابتهای فوتبال جام ملت‌های آسیا به روزهای حساس و جذاب خودش رسیده، در مقابل تیم‌های باشگاهی ایران روزهای آرام و بی سروصدایی را پشت سر می‌گذارند و دور نهایی تمرینات آنها برای آماده سازی بازیکنان آغاز شده است.

به هر حال تعطیلی 50 روزه رقابتهای لیگ برتر رو به پایان است و از حدود 2 هفته دیگر دور جدید بازی‌های لیگ در نیم فصل دوم آغاز می‌شود.

در این میان تیم‌های اصفهانی سپاهان و ذوب‌آهن هم از این شرایط دور نیستند و هر 2 تیم به فکر حضوری قدرتمندانه در نیم‌فصل دوم خواهند بود.

سپاهان شانس نخست قهرمانی

شرایط در تیم سپاهان بسیار خوب است و همان‌طور که 2 بازیکن این تیم در ترکیب تیم ملی درخشش داشتند، در مقابل حسین فرکی روزهای آرام و بی سروصدایی را پشت سر می‌گذارد و با برگزاری دو اردوی خارج از اصفهان در حال نزدیک شدن به کیفیت مورد نظر خودش خواهد بود.

سپاهانی‌ها در ابتدا 10 روز در جزیره کیش حضور داشتند و بعد از برگزاری چند بازی تدارکاتی با تیم‌هایی مثل استقلال خوزستان و ملوان به اصفهان برگشتند و دوباره از روز جمعه راهی تهران شدند تا دومین اردوی داخلی خودشان را برگزار کنند.

سپاهان در تهران هم تا به امروز 2 دیدار دوستانه در برابر پیکان و نیروی زمینی انجام داده که البته هر 2 مسابقه باشکست زردپوشان اصفهانی به پایان رسیده ولی به هر حال این مسابقات بیشتر جنبه دوستانه دارد و همانطور که بر روی بردهایش حساب و کتابی نیست بر روی باختهایش هم نباید حسابی باز کرد و باید منتظر دیدن سپاهان واقعی در بازی‌های رسمی لیگ برتر باشیم.

سپاهانی‌ها بر خلاف بقیه مدعیان لیگ برتر مثل نفت تهران و فولاد در نیم فصل راهی خارج کشور نشدند و حسین فرکی ترجیح داده که تیمش را در ایران آماده حضور در لیگ برتر کند.

خارجی‌هایی برای پرکردن جای ابراهیمی

سپاهان در نقل و انتقالات نیم فصل هم به نوعی عنوان کم تغییرترین تیم را به خودش اختصاص داد و بعد از گرفتن تست از چند بازیکن خارجی در نهایت با یک هافبک برزیلی به نام مارسیو پسوس و یک هافبک ازبکستانی به نام فوضیل موسایف به توافق رسیدند تا شاید یکی از این 2 بازیکن جای خالی امید ابراهیمی را در خط هافبک پر کند.

نکته جالب اینجاست که حسین فرکی هیچ بازیکن ایرانی را نپسندید و با وجود اینکه گفته می‌شد احتمال پیوستن بازیکنی مثل آندرانیک تیموریان به سپاهان وجود دارد در نهایت این تیم با جذب همین دو بازیکن خارجی به کار خودش پایان داد.

از سوی دیگر با جذب این دو بازیکن سهمیه‌های خارجی سپاهان هم پر شد و به 4 نفر رسید؛ از بین خروجی‌ها هم سپاهان تنها تیم لیگ برتری بود که هیچ بازیکن خروجی در نیم فصل نداشت و فقط علی حمودی و شجاع خلیل زاده 2 بازیکنی هستند که به خاطر مشکلات کارت پایان خدمت در نیم فصل نخست از سپاهان جدا شدند.

البته در طی روزهای گذشته شنیده شده که شاید میلاد سرلک بازیکن جوان سپاهانی‌ها راهی اوکژتپیس قزاقستان شود که البته انتقال آنچنان مهم و بزرگی هم نیست.

توفیق اجباری لیگ قهرمانان آسیا

از روزهای نخست اسفند، رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا هم آغاز می‌شود و سپاهان بعد از سال‌ها غایب بزرگ این رقابت‌ها خواهد بود.

این مسئله هر چند که از نظر اعتبار و جایگاه در بین تیمهای آسیایی به ضرر سپاهان بوده ولی درمقابل این نکته مثبت هم وجود دارد که رقبای اصلی سپاهان مثل نفت تهران، تراکتورسازی و فولاد خوزستان از یک ماه دیگر وارد رقابت‌های فشرده آسیایی می‌شوند و در مقابل سپاهان با خیالی راحت فقط و فقط حواسش را به رقابت‌های لیگ برتر معطوف می‌کند.

معادله 2 مجهولی محرم

با وجود اینکه سپاهان در نقل و انتقالات نم فصل 2 بازیکن خارجی برای خط هافبک جذب کرده ولی مسئله حضور محرم نویدکیا در ادامه بازی‌های لیگ به صورت یک معادله 2 مجهولی در آمده و پروسه مسافرت محرم به آلمان و ادامه مداوایش آنقدر پیچیده شده که مشخص نیست محرم توانایی حضور در لیگ چهاردهم را پیدا می‌کند یا نه.

به هر حال سپاهان به انجام بازی بدون کاپیتانش عادت کرده و باید دید که 2 بازیکن خارجی و جدید این تیم توانایی برطرف کردن مشکلات خط هافبک سپاهان را دارند یا خیر.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار