امام جمعه موقت سمیرم:
تابناک:امام جمعه موقت سمیرم گفت: مسئولان باید با خبرنگاران در تعامل و همچنین روحیه انتقادپذیری داشته باشند.
کد خبر: ۷۳۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۵ 08 August 2015
به گزارش تابناک اصفهان، حجت‌الاسلام سجاد زینعلی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سمیرم، به مناسبت 16 مردادماه سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: گسترش تحقیقات و شکوفائی استعدادها برای رسیدن به خودکفایی از مهم‌ترین اهداف تعیین شده این تشکل علمی است.

وی با اشاره به تلاش دشمنان و نظام سلطه برای جلوگیری از گسترش علم در کشور، تولید و جهاد علمی را از وظایف خطیر جهاد دانشگاهی دانست و افزود:توسعه امور فرهنگی به کمک دستگاه‌های فرهنگی از دیگر اهداف جهاد دانشگاهی است که باید فرهنگی در جامعه و دانشگاه‌ها بیاوریم که آن فرهنگ مطابق با سیره معصومین و ائمه اطهار(ع) باشد.

امام‌جمعه موقت سمیرم با تاکید بر جدائی ناپذیر بودن علم و دین اظهارکرد: علم و دین باید جزء تعالیم اولیه ما باشد و اجازه ندهیم که دانشگاه‌های ما تبدیل یه بنگاه‌های سیاسی شود.

وی ضمن گرامیداشت 17 مردادماه روز خبرنگار اظهار کرد: در هر کشوری مطبوعات باید در مسیر آن ملت و برای خدمت به ملت حرکت کند.

وی با بیان اینکه یک خبرنگار باید از خواسته‌های ملت آگاه باشد، تصریح کرد: وظیفه خبرنگار روشنگری در جامعه است و باید از این طریق مردم را هدایت کنند.

حجت‌الاسلام زینعلی خبرنگاران را حلقه وصل مردم و مسئولان دانست و گفت: مسئولان باید با خبرنگاران در تعامل و همچنین روحیه انتقادپذیری داشته باشند.

وی در بخش دیگر خطبه‌ها ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: خوشحال کردن دل مومن از مصادیق عمل صالح است که موجب بخشیدن گناهان می‌شود.

خطیب جمعه سمیرم با اشاره به آیات و روایاتی پیرامون آثار و برکات اعمال حسنه افزود:خوشحال کردن مومن منشا خیر در دنیا و آخرت و منجی انسان در عالم برزخ است.

وی تصریح کرد: تا زمانی که بنده‌ای دنبال خدمت به مردم و رفع مشکلات آنان باشد، خداوند نیز کار او را اصلاح می‌کند.

حجت‌الاسلام زینعلی تقوا را معیار کامل ارزیابی انسان در دین اسلام دانست و گفت: شریف‌ترین و گرامی‌ترین شما نزد خداوند باتقواترین شماست و در دین مبین اسلام تقوا محور کرامت انسان‌ها است.

وی با بیان اینکه تقوا  همچون ریسمانی محکم انسان‌ را در امان نگه می‌دارد، اذعان کرد: راه پایبندی انسان‌ها به تقوا آماده بودن برای مرگ است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار