مسئولان اصفهان درباره توافقات چه می گویند؟
سهل آبادی معتقداست: لغو تحریم‌ها موجب بهبود وضع تولید و اشتغال در کشور می‌شود.
کد خبر: ۶۳۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۳:۴۵ 19 July 2015

به گزارش تابناک اصفهان، مذاکرات هسته بین ایران و 5+1 چند روی است به پایان رسیده و از همین رو مردم به امید اینکه قرار است از این پس شرایط اقتصادی و معیشتی مردم بهتر شود و با توجه به لغو تحریم ها اقتصاد ایران جان دیگر بگیرد و دوباره مردم سرتاسر ایران طعم زندگی و رفاه و معیشت را بچشند، جشن های مختلفی را برگزار کرده اند.

با قول هایی که روحانی قبل از مذاکرات داده، حالا که ما با طرف غربی آمریکایی بر سر مسائل هسته ای به توافق رسیده ایم قرار است تحریم ها برداشته شود و وضعیت ایران تغییر کند و مردم دوباره طعم زندگی را احساس کنند.

اصفهان، هم به عنوان یکی از استان های ضربه دیده در چند سال اخیر معضلات بسیار تجاری و اقتصادی داشته است، که مسئولان امیدوارندبا توجه به قول های رئیس جمهور دوباره شرایط به حالت عادی باز گردد.

از همین رو به بررسی صحبت های مسئولان استان اصفهان درباره تأثیر مذاکرات پرداختیم.

عبدالوهاب سهل آبادی

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان و رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران

سهل آبادی با بیان اینکه مشکلات ناشی از تحریم‌ها بسیار زیاد است به ایسنا گفت: تحریم‌های بانکی و مالی در خرید ماشین آلات، مواد اولیه، صادرات اجناس و ... تاثیرات منفی زیادی بر فعالیت صنعتگران گذاشت.

رئیس اتاق بازرگانی تصریح کرد: در سال‌های اخیر سیستم بانکی قفل شده بود و نمی‌توانستیم برای خرید ماشین آلات مبادلات مالی انجام دهیم، بنابراین همواره صنعتگران پول زیادی را از طریق واسطه‌ها و با مشکلات زیاد از کشور خارج می‌کردند.

وی با بیان اینکه کارگران و صنعتگران آسیب‌های زیادی از این وضع خورده‌اند، اظهار کرد: رشد اشتغال بستگی به رونق کار و تولید دارد، اما درحال حاضر صنایع با یک سوم ظرفیت فعالیت می‌کنند و قطعا لغو تحریم‌ها موجب بهبود وضع تولید می‌شود.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه کارگران و صنعتگران آسیب‌های زیادی دیده‌اند، گفت: لغو تحریم‌ها موجب بهبود وضع تولید و اشتغال در کشور می‌شود.

وی تاکید کرد: از شنیدن خبر توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌ها پس از 12 سال خوشحال هستیم، چرا که وزیر خارجه ایران با ادبیات خوبی که بکار برد، موجب حفظ تمام خطوط قرمز مقام معظم رهبری شد و جایی برای فتنه گران و بهانه جویان باقی نگذاشت.

وی ضمن تبریک به جامعه کار و تولید به خاطر این رخداد، افزود: خوشبخانه دولت برای حل موضوع این پافشاری کرد و این کار مهم را انجام داد و از گردنه‌ای سخت در جنگ اقتصادی که قصد به زانو درآوردن کشور را داشت عبور کردیم.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، خاطر نشان کرد: خوشبختانه دولت نرخ تورم را خوب مهار کرده است، اما امیدواریم با افزودن بر سرمایه در گردش وضعیت اشتغال و تولید بهتر شود و صنعتگران کشور نیز کیفیت و کمیت محصولات خود ارا افزایش دهند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار