نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس:
تابناک: نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس گفت: واگذاری شرکت‌های سایپا به شرط عدم تعدیل نیروی انسانی و افزایش توسعه صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۶۰۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴ 11 July 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، سید محمدحسین میرمحمدی ظهر امروز در نشست شورای شهرستان که در فرمانداری برگزار شده بود، اظهار کرد: فروش شرکت‌های سایپا سبب نگرانی مردم شهرستان گلپایگان شده است.

وی با بیان اینکه واگذاری امور دولتی به بخش خصوصی و اجرایی شدن اصل 44 قانون اساسی از تاکیدات رهبری است، تصریح کرد: بنگاه‌های دولتی یا سودآور نیستند و یا سودآوری کمی دارند و همچنین از بهره‌وری پایینی برخوردار هستند، بنابراین شرکت‌های دولتی باید به بخش خصوصی واگذار شوند.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: واگذاری شرکت‌ها به شرطی است که تعدیل نیرو نداشته باشد و همچنین در راستای توسعه و رشد شرکت تلاش کند.

وی با بیان اینکه این اصول خطوط قرمزی است که هم نمایندگان و هم مسئولان کشوری بر آن تاکید دارند، افزود: مردم مطمئن باشند واگذاری شرکت‌های سایپا با توجه به اصول ذکر شده صورت می‌گیرد و هیچ تعدیل نیرویی در شهرستان روی نمی‌دهد، چرا که شرکت‌های قطعه‌سازی سایپا که در گلپایگان به فعالیت مشغول هستند، بخشی از قطعات خودروسازی کشور را تامین می‌کنند.

میرمحمدی یادآوری کرد: واگذاری شرکت‌های سایپا با توجه به اهلیت خریداران انجام می‌شود و مردم در این زمینه نگران نباشند.

* پایگاه‌های انتقال خون موجود به شرایط بهینه ارتقا پیدا می‌کنند

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی همچنین به پایگاه انتقال خون گلپایگان اشاره کرد و گفت: پایگاه‌های موجود باید از شرایط فعلی به شرایط بهینه ارتقا پیدا کنند و پایگاه‌های انتقال خون تنها در بیمارستان‌ها متمرکز می‌شود و مرکز انتقال خون خوانسار نیز که از مراکز قدیمی انتقال خون است تا زمان اجرایی شدن آن طرح به فعالیت خود ادامه دهد.

وی با اشاره به ایده جدیدی که در مورد پایگاه انتقال خون بود پرداخت و افزود: این ایده که در زمینه نیازهای پلاسمایی است و بناست این طرح برای نخستین بار در خاورمیانه و کشور در گلپایگان اجرایی شود.

* زمینه ورود سرمایه‌گذاران به شهرستان را فراهم کنیم

میرمحمدی خواستار اولویت‌بخشی به طرح‌های شهرستان گلپایگان شد و بیان کرد: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی به عنوان یک ظرفیت در کنار سه شهرک صنعتی برای شهر محسوب می‌شود و باید زمینه ورود سرمایه‌گذاران را به این بخش فراهم کنیم.

وی اظهار کرد: اگر خواستار برنامه‌ریزی بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت در شهرستان و اشتغال پایدار هستیم و می‌خواهیم سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی در منطقه ایجاد شود باید زمینه‌های منطقه ویژه اقتصادی را فراهم کنیم.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سفره‌های آب زیر زمینی پایین نشسته است، تصریح کرد: در صورتی که سیستم فاضلاب شهر اجرایی شود، می‌توان با فروش پساب فاضلاب از آن برای آبیاری و صنعت استفاده بهینه کرد و این طرح در شهرستان خوانسار در حال اجراست.

* دانشگاه‌ها از پذیرش دانشجو در‌ رشته‌های تحصیلی مشابه خودداری کنند

وی همچنین به وضعیت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شهرستان گلپایگان پرداخت و افزود: در حال حاضر با کاهش دانشجو مواجه هستیم و دانشگاه‌ها در این شرایط باید از پذیرش دانشجو در رشته‌های تحصیلی مشابه خودداری کنند و با تشکیل اتاق فکر در راستای جذب دانشجو همت کنیم.

میرمحمدی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت شهرستان در حوزه‌هایی مانند صنایع و مواد غذایی ایجاد مجموعه نمایشگاهی در شهرستان ضروری است.

وی با بیان اینکه افق چشم‌انداز گلپایگان بارها مطرح شده است، تاکید کرد: شورای شهرستان مکانی است که می‌تواند با الگوگیری از سند چشم‌اندازی که در گذشته ترسیم شده است بهترین چشم‌انداز را برای آینده شهرستان ترسیم کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار