رئیس سازمان میراث فرهنگی در اصفهان‌:
تابناک: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: در صورت فراهم شدن امکانات و زمینه‌های لازم، روستای تاریخی ابیانه نطنز تا سال ۲۰۱۸ در فهرست آثار تاریخی یونسکو ثبت می‌شود.
کد خبر: ۵۶۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵ 03 July 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، مسعود سلطانی‌فر شامگاه چهارشنبه در حاشیه بازدید از روستای تاریخی ابیانه از توابع شهرستان نطنز اظهار داشت: از آنجائی که روستای تاریخی ابیانه نطنز، دارای زیبائی‌ها و جذابیت‌های فراوانی است، زمینه‌های ثبت جهانی آن فراهم شده است.

وی افزود: در صورت فراهم شدن امکانات و مرتفع کردن برخی از مشکلات پیش‌روی این روستا، روستای تاریخی و زیبای ابیانه از توابع شهرستان نطنز، تا سال 2018 به ثبت جهانی یونسکو می‌رسد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور پیرامون تعداد اثر تاریخی در نوبت ثبت جهانی در ایران گفت: هم اکنون در سطح کشور، 50 اثر تاریخی مختلف و متعلق به دورهای تاریخی متفاوت در نوبت ثبت در میراث جهانی یونسکو قرار دارند.

وی پیرامون ضرورت مراقبت و نگه‌داری از بناهای تاریخی بیان کرد: در کشور ما مراکز مختلف فرهنگی و تاریخی مانند مساجد و تکایا وجود دارد و باید در معماری شهری و ساخت و سازها از این معماری‌ها و سازه‌ها حفاظت شود.

سلطانی‌فر خاطرنشان کرد: از آنجایی که هر اثر تاریخی یک شناسنامه و سند هویتی برای یک منطقه است، لازم است تا از آن اثر تاریخی به نحو مطلوب و مناسبی نگه داری شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار