به مناسبت نوروز 94 صورت می‌گیرد
تابناک: سرپرست معاونت صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان از تشکیل بازارچه‌های صنایع دستی در 17 شهرستان استان اصفهان به مناسبت نوروز 94 خبر داد.
کد خبر: ۵۵۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۱ 17 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، محمدحسین دهقانی اظهار کرد: استان اصفهان یکی از استان‌های گردشگرپذیر کشور محسوب می‌شود و به همین دلیل در عید نوروز برنامه‌های مختلفی در این زمینه تدارک دیده می‌شود.

وی افزود: طبق روال هر ساله برنامه کارگاه‌گردی با تعامل شهرداری و مشارکت بخش خصوصی انجام می‌شود.

سرپرست معاونت صنایع دستی اصفهان با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های موقت صنایع دستی در سراسر استان اصفهان بیان کرد: مهم‌ترین نمایشگاه صنایع دستی شهر اصفهان در مجموعه نقش خانه واقع در میدان امام (ره) برگزار می‌شود.

وی چاپ تبلیغات صنایع دستی در بروشورهای گردشگری استان اصفهان و اقلام تبلیغاتی را از دیگر برنامه‌های این معاونت برشمرد.

دهقانی با بیان اینکه اصفهان قطب صنایع دستی کشور است، ادامه داد:‌ معرفی و تبلیغ صنایع دستی هر شهرستان به مردم در تداوم حیات این رشته‌ها موثر است.

سرپرست معاونت صنایع دستی اصفهان در بخش دیگری از صحبت‌های خود به توسعه خانه‌های صنایع دستی در سراسر استان اشاره کرد و گفت: در راستای حفظ و احیای رشته‌های صنایع دستی و همچنین ایجاد فضای کاری مناسب برای تولید‌کنندگان اقدام به افتتاح خانه‌های صنایع دستی کرده‌ایم.

وی از جمله خانه‌های صنایع دستی فعال در استان را دو خانه صنایع دستی نساجی و جواهری در شهر اصفهان، خانه بارفروش و مرکز هنرهای سنتی در کاشان، خانه لطفی در نجف‌آباد، خانه بهنیا در تیران و کرون، خانه امامی در نایین و خانه اسماعیلی در کاشان نام برد.

دهقانی اظهار کرد: در واقع خانه‌های تاریخی که در تملک میراث فرهنگی قراردارند، تحت شرایط خاص به خانه صنایع دستی تبدیل می‌شود و در اختیار تولید کنندگان صنایع دستی قرار می‌گیرد.

سرپرست معاونت صنایع دستی استان اصفهان افتتاح خانه‌های صنایع دستی را نوعی حمایت از هنرمندان برشمرد و تصریح کرد: یکی از فواید راه‌اندازی خانه‌های صنایع دستی، راه‌اندازی کارگا‌ه‌های صنایع دستی با کمترین هزینه و همچنین حفظ و آموزش رشته‌های صنایع دستی است که در معرض خطر منسوخ شدن قرار گرفته‌اند.

وی همچنین از انعقاد تفاهمنامه‌های همکاری با سایر نهادها در راستای ایجاد این خانه‌ها خبر داد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار