تابناک: مدیرعامل انجمن سینماگران استان اصفهان گفت: شورای داوری و حل اختلاف در انجمن سینماگران تشکیل شده و در آن مسایل تخصصی که مربوط به اختیارات انجمن باشد، بررسی می‌شود. اما اگر مشکلات حقوقی و اقتصادی باشد باید از طریق دادسرا رفع شود.
کد خبر: ۵۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۳ 16 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، غلامرضا آب آب با بیان اینکه انجمن سینماگران اصفهان یک تشکل صنفی است، اظهار کرد: این انجمن سه سال است که به فعالیت می‌پردازد و فعالیت‌های گوناگونی در حوزه‌های سینمایی انجام می‌دهد.

وی افزود: کمیته‌های گوناگونی همچون کمیته بازیگران، مستندسازان، کارگردانان، صدابرداران، تدوینگران، فیلمنامه نویسان و... به عنوان زیر مجموعه در این انجمن فعالیت می‌کنند. هر کمیته دارای یک شورا است و هر کس با توجه به تخصصی که دارد در یکی از این شوراها عضو است.

مدیرعامل انجمن سینماگران استان اصفهان ادامه داد: در این انجمن صنفی نزدیک به 300 نفر عضو رسمی وجود دارد که برای آنها کارت صادر شده است و در صورت توان، امکاناتی از قبیل امکانات رفاهی و معنوی توسط این انجمن در اختیار این گروه قرار می‌گیرد.

آب آب با بیان اینکه در سال‌های اخیر از علاقه‌مندان به سینما در سطح استان اصفهان سوءاستفاده شده است، اضافه کرد: در سال‌های اخیر از بچه‌های عشق فیلم و عشق سینما سوءاستفاده مادی و معنوی شد. بنابراین برای جلوگیری از سوءاستفاده از جوانان و علاقه‌مندان سینما به این فکر افتادیم که انجمنی برای سینماگران استان ایجاد کنیم.

وی با تأکید بر همکاری انجمن سینماگران استان اصفهان با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اظهار کرد: با اداره ارشاد رابطه بسیار خوبی داریم و سعی کردیم با تجربه‌ای که در کارهای هنری داریم جلوی سوءاستفاده از علاقه‌مندان به سینما را بگیریم. می‌توانیم بازوی فعال اداره ارشاد باشیم، البته اساسنامه و آیین‌نامه خود را داریم و مستقل هستیم.

مدیرعامل انجمن سینماگران استان اصفهان افزود: بیشتر اعضای انجمن از بازنشستگان صداوسیما، اساتید دانشگاه و قدیمی‌های سینمای استان اصفهان هستند و من نیز بازنشسته اداره فرهنگ و ارشاد هستم. اعضا می‌خواهند که تجارب خود را در اختیار جوانان قرار دهند تا آنها بتوانند مسیر هنری خود را به خوبی طی کنند.

آب آب به مشکلاتی که در سال‌های اخیر گریبان فیلمسازان را گرفته اشاره کرد و گفت: در برخی موارد بدون قرارداد یک بازیگر را به کار می‌گرفتند و یا از جوانان برای سرمایه‌گذاری پول می‌گرفتند، اما در مقابل سر آنها را کلاه می‌گذاشتند. در انجمن به این مسایل رسیدگی و از جوانان حمایت می‌شود.

وی ادامه داد: شورای داوری و حل اختلاف در انجمن سینماگران تشکیل شده و در آن مسایل تخصصی که مربوط به اختیارات انجمن باشد، بررسی می‌شود. اما اگر مشکلات حقوقی و اقتصادی باشد باید از طریق دادسرا رفع شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار