سرمدیان خبر داد:
تابناک: سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان از اختصاص یک میلیارد ریال برای مرمت « خانه تاریخی بروجردی» خبر داد.
کد خبر: ۵۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۹ 15 February 2015

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان «مهران سرمدیان» اظهار داشت: این مبلغ از محل اعتبارات استانی برای مرمت و احیای پشت بام این خانه اختصاص داده شد.

وی رفع نواقص، مرمت و بهسازی خانه های تاریخی را از مهمترین اهداف اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان عنوان کرد و افزود: با اجرای این طرح، مرمت پشت بام این خانه تاریخی با مساحتی حدود دو هزار متر مربع شامل آوار برداری، استحکام بخشی و اجرای اندود کاه گل انجام خواهد شد.

خانه تاریخی بروجردی یکی از خانه های تاریخی مشهور کاشان، در خرداد سال 1354به شماره 1083 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

همچنین بر اساس گزارش دیگری از این روابط عمومی، «محسن جاوری» رییس گروه باستان شناسی دانشگاه کاشان طی حکمی از سوی «محمد حسن طالبیان» معاونت میراث فرهنگی کشور به عنوان سرپرست پایگاه میراث فرهنگی محوطه باستانی سیلک منصوب شد.

محوطه باستانی تپه های هفت هزار ساله سیلک کاشان در ضلع جنوب غربی این شهر واقع است؛ این تپه های تاریخی در ۲۴ شهریور ۱۳۱۰ با شماره ۳۸ در فهرست آثار تاریخی و ملی ایران به ثبت رسیده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار