تابناک: رئیس کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: استنباط و فرض شهرداری همیشه این بوده است که شورا یا متوجه لایحه نمی‌شود و یا تسلیم ارقام بودجه‌ای می‌شود.
کد خبر: ۴۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۱ 15 February 2015

به گزارش تابناک، غلامرضا شیران امروز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه این روزها شورا مشغول بررسی لایحه بودجه سال آتی شهرداری است، اظهار کرد: بررسی و تصویب لایحه بودجه به‌عنوان یکی از وظایف اصلی شورای اسلامی شهر تلقی می‌شود.

وی بابیان اینکه گلوگاه اقدامات عمرانی و غیر عمرانی در شهرداری، زمان بررسی و تصویب بودجه است، اضافه کرد: متأسفانه شهرداری‌های ایران و از جمله شهرداری اصفهان از یک شیوه سنتی و پر کردن یک دفترچه با حدود یک‌هزارم و 800 کد بودجه‌ای نسبت به تهیه لایحه بودجه اقدام کرده و سپس این لایحه را به صحن علنی شورا می‌آوردند و شورا با شیوه خود نسبت به تصویب این لایحه اقدام می‌کرد.

رئیس گروه حمل‌ونقل، محیط‌زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر اینکه اما این روزها شورا با شیوه‌ای دیگر نسبت به بررسی لایحه بودجه سال آتی شهرداری اقدام می‌کند، تصریح کرد: شورا با بررسی بودجه درصدد این است که لایحه بودجه بر اساس منشور، اهداف و راهبردهای شورا و اجرایی شدن قول‌هایی که به مردم داده است برای رفع مشکلات و نیازهای شهر به تصویب برسد.

وی با اشاره به اینکه کمیسیون‌های پنج‌گانه شورا راهبردهای خود را به شورا ارائه داده‌اند، ادامه داد: اما الزاماً این منشور در ارقام بودجه‌ای دیده نشده و یا بسیار ضعیف دیده‌شده است.

شیران بابیان اینکه فرض شهرداری همیشه این بوده است که شورا یا متوجه نمی‌شود و یا تسلیم ارقام بودجه‌ای می‌شود، تأکید کرد: هدف ما این است که راهبردها، اهداف و منشور شورا در راستای بودجه سال آتی شهرداری اصفهان موردتوجه قرار داده شود.

وی با تأکید بر اینکه بودجه اصلی‌ترین ظرفیتی است که شورا می‌تواند آرمان‌های شورایی که برگرفته از نیازها و تقاضاهای مردم است را اجرایی کند، افزود: در سال جاری شورای شهر به‌صورت دقیق‌تر نسبت به سال گذشته، منشور شورا را در راستای بررسی بودجه سال آتی شهرداری موردتوجه قرار داده است.

رئیس گروه حمل‌ونقل، محیط‌زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه شورا بندهای منشور خود را در لابه‌لای صفحات بودجه شهرداری جست‌وجو کرده است، گفت: کمیسیون‌های تخصصی با لحاظ کردن منشور موردنظر خود با شهرداری و کارشناسان شهرداری جلسه گذاشته‌اند.

وی بابیان اینکه فرض شهرداری به‌صورت عمده این است که لایحه بودجه‌ای که به شورا ارائه می‌دهد، تغییری نمی‌کند، اظهار کرد: شورای شهر تاکنون چندین و چند جلسه را در راستای بررسی لایحه بودجه سال آتی شهرداری پشت سر گذاشته است.

شیران با تأکید بر اینکه جای تأسف است که ما در برخی از موارد به پذیرش برخی از ارقام شهرداری مجبور می‌شویم، ادامه داد: بنده انتظار دارم که این یک‌هزارم و 800 کد بودجه‌ای به 100 کد تبدیل می‌شد اما این 100 مورد مشکلی از مردم را به‌صورت واقعی رفع می‌کرد و خود را در شهر نشان می‌داد.

وی با اشاره به اینکه به‌عنوان‌مثال اقدامات حمل‌ونقلی پیش‌بینی‌شده در لایحه بودجه سال آتی شهرداری اصفهان بسیار پراکنده است، تصریح کرد: خط‌کشی معابر، بهبود حمل نقل همگانی، جدول‌گذاری‌ها و موارد دیگر ازجمله اقدامات حمل‌ونقلی پیش‌بینی‌شده در لایحه بودجه سال آتی شهرداری اصفهان است.

رئیس گروه حمل‌ونقل، محیط‌زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: در سال‌های گذشته بررسی بودجه سال آتی تمام مناطق اصفهان در یک روز انجام می‌شد اما در حال حاضر یک روز برای بررسی لایحه بودجه یک منطقه اختصاص داده‌شده است.

وی بابیان اینکه تاکنون لایحه بودجه 14 منطقه از شهر اصفهان بررسی‌شده است، تأکید کرد: پس از بررسی بودجه مناطق بررسی بودجه سازمان‌های وابسته به شهرداری و بودجه شهرداری مرکزی انجام می‌شود.

شیران با تأکید بر اینکه برای انجام اقدامات اساسی در راستای رفع نیازهای شهر دفترچه بودجه‌ای باید خلاصه شود و نگرش‌ها در این حوزه باید تغییر کند، افزود: اعضای شورای شهر با توان موجود خود توانسته‌اند بخشی از این کار را اصلاح کنند.

وی با اشاره به اینکه شورای فعلی شهر اصفهان تلاش کرده است که تا در حد توان خود به بودجه ورود پیدا کند و در برخی از موارد موفق شده و در برخی از موارد نیز موفق نشده است که برخی از اولویت‌ها را اجرایی کند، گفت: تغییر اساسی در بودجه داده نشده و دلیل این موضوع نیز این بوده که در زمان تهیه لایحه بودجه از شورا دعوت نشده است.

رئیس گروه حمل‌ونقل، محیط‌زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: بودجه گذاری و ایجاد انقلاب در صرف هزینه‌هایی که توسط مردم پرداخت می‌شود، نیازمند یک انقلاب اساسی و نگرش نو در وزارت کشور و در چیدمان شوراها است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار