با حضور معاون صنایع دستی اصفهان
تابناک: سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نطنز گفت: با حضور معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی استان اصفهان، مرکز آموزش هنرهای سنتی بادرود افتتاح شد.
کد خبر: ۴۸۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱ 16 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، حسین یزدانمهر شامگاه دوشنبه در حاشیه افتتاح مرکز آموزش هنرهای سنتی بادرود اظهار کرد: یکی از اهداف این مرکز آموزشی ارتقا و احیای هنرهای دستی از بین رفته یا در حال فراموشی است.

وی افزود: شهر بادرود از جمله شهرهای کشور بوده که در رشته‌هایی همچون سفالگری و مسگری در گذشته حرفی برای گفتن داشته اما عدم توجه، این هنرها را به دست فراموشی سپرده است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نطنز تصریح کرد: با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر بادرود و با در اختیار گذاشتن ساختمان تاریخی و میراثی آب انبار حاج جامعی از سوی این دو نهاد، مرکز آموزش هنرهای سنتی بادرود افتتاح شد.

وی بیان کرد: ثبت‌نام از علاقه‌مندان برای آموزش هنرهای سنتی قلم‌زنی، چرم‌دوزی، سفالگری، نگارگری و تذهیب از فردا آغاز و کلاس‌ها بعد از ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

یزدانمهر اضافه کرد: پس از به حد نصاب رسیدن هنرآموزان و با همکاری اساتید برجسته شهرستان و استان، آموزش این هنرها به صورت رایگان آغاز و به قبول‌شدگان گواهی آموزشی اعطا خواهد شد و در این مرکز آموزشی، شرکت‌کنندگان و علاقه‌مندان رشته‌های صنایع دستی را به صورت اصولی فرا می‌گیرند.

به گزارش فارس شامگاه دوشنبه با حضور محمدحسین دهقان معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی استان اصفهان، شهردار و اعضای شورای شهر بادرود و جمعی از مسئولان محلی، مرکز آموزش هنرهای سنتی بادرود افتتاح شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار