تابناک: کارگاه آموزشی تخصصی پیشگیری از اعتیاد ویژه مبلغان و بانوان مبلغه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شعبه اصفهان به همت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان روز یکشنبه در محل این دفتر گشایش یافت.
کد خبر: ۴۴۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۴ 08 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان در آیین گشایش این کارگاه آموزشی گفت: اعتیاد امروزه حاکم بر همه ی آسیبهای اجتماعی است.

مصطفی هادی زاده با اشاره به این برآورد که سه درصد جمعیت جامعه دچار معضل اعتیاد است و 43 درصد جمعیت زندانهای کشور نیز مرتبط با مواد مخدر هستند ، گفت : در اصفهان این آمار در زندانها 53 درصد است که ضرورت پرداختن به مقوله پیشگیری بیش از پیش احساس می شود.

وی همچنین به افزایش ازدواج های منجر به طلاق که عامل بیش از 50 درصد آنها اعتیاد بوده است اشاره کرد و گفت: باید با اجتماعی کردن امر پیشگیری و مقابله با اعتیاد از آسیبهای نشات گرفته از این بلای خانمانسوزجلوگیری کرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان افزود: حلقه ی آخر اعتیاد در مردان سرقت و حلقه ی اجباری در زنان معتاد تن فروشی است و همین امر موجب شده که از مجموع حدود 10 هزار زن و دختر معتاد در استان تنها زیر یکهزار نفر به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی به کمپ های ترک اعتیاد با حداقل استاندارد اشاره کرد و گفت: در استان کمپی با حداقل استاندارد های لازم وجود ندارد.

وی در بخش دیگری به افزایش خانواده های معتاد ساز نسبت به خانواده های معتاد دار اشاره کرد و گفت: خانواده هایی که سخت گیر و یا سهل گیر هستند و نظارت قانونی در آنها وجود ندارد اعتیاد را در جامعه افزایش می دهند.

وی از همه ی گروه های مرجع شامل مبلغان، دانشگاهیان و فرهنگیان درخواست کرد که با افزایش آگاهی و بینش خود درزمنیه مخدرها و محرکها برای پیشگیری و اطلاع رسانی چهره به چهره در جامعه گام بردارند.

هادی زاده با بیان اینکه آثار مخرب اقتصادی، سیاسی و اجتماعی اعتیاد بسیار بالاست گفت: احیای یک نفس برابر با احیای یک نسل است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شعبه ی اصفهان نیز گفت: اعتیاد، شاکله ی بسیاری از آسیبهای اجتماعی در جامعه است.

وی اظهار کرد: حاکمیت و نظام با همه ی توان در میدان است و در مقوله ی مبارزه و مقابله تلاش می کند ولی در امر پیشگیری نیاز به بسیج همگانی است.

وی یادآوری کرد: باید تلاش جدی صورت گیرد تا در سطح فرهنگی، نگرش و رفتار مردم تغییراتی حاصل شود زیرا دستگاه های حاکمیتی با عرضه برخورد می کنند و این انگیزه مصرف و تولید است که باید کنترل شود.

حجت الاسلام قطبی افزود: این در حالیست که اینترنت و ماهواره به راحتی روشهای تولید، استفاده و توزیع مواد مخدر را به همه ی اقشار از جمله، کودک، نوجوان و جوان آموزش می دهد.

وی تاکید کرد: دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان اصفهان با ظرفیت علمی، تبلیغی، فرهنگی و مذهبی و مبلغانی در سطوح مختلف تخصصی فراگیری روشهای پیشگیری از اعتیاد را در قالب این کارگاه آموزشی به عنوان ماموریت اصلی و رسالت تبلیغی خود می داند.

این کارگاه آموزشی به مدت چهار روز با حضور حدود یکصد نفر از مبلغان و بانوان مبلغه با ارائه روشهای تخصصی پیشگیری از اعتیاد توسط استاد 'علی اکبر ابراهیمی' در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه ی علمیه قم شعبه ی اصفهان برگزار می شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار