مدیر مرکز بهداشت شماره یک استان اصفهان عنوان کرد
تابناک: مدیر مرکز بهداشت شماره یک استان اصفهان گفت: صدور شناسنامه سلامت برای تمام دانش‌آموزان الزامی است و برخورداری از شناسنامه سلامت، شرط ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس است.
کد خبر: ۴۴۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸ 07 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، حمید ترکزاد پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه پایگاه سنجش سلامت دانش‌آموزان بدو ورود به دبستان با اشاره به یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های اجرای طرح سنجش سلامت دانش‌آموزان ورود به دبستان اظهار کرد: ارزیابی و سنجش سطح سلامت عمومی و آمادگی تحصیلی، بینایی و شنوایی دانش‌آموزان‌آموزان بدو ورود به دبستان از رویکرد‌های اجرای این طرح است.

وی با بیان اینکه ارزیابی بهداشت دهان و دندان دانش‌آموزان بدو ورود به دوره دبستان نیز از دیگر رویکرد‌های اجرای این طرح است، اضافه کرد: اجرای طرح سنجش سلامت دانش‌آموزان بدو ورود به دبستان الزامی و ضروری است.

مدیر مرکز بهداشت شماره یک استان اصفهان تصریح کرد: پژوهش‌ها و بررسی‌های تربیتی حاکی از این است که توجه به سلامت جسمی و ذهنی کودکان، تحولات طبیعی این افراد را در طول مراحل رشد تضمین می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه همچنین عدم شناسایی و توجه به مشکلات جسمی و ذهنی کودکان می‌تواند سلامت کودکان را به مخاطره بیندازد، ادامه داد: همچنین عدم سنجش سلامت دانش‌آموزان بدو ورود به دبستان سبب ایجاد مشکلات تحصیلی و رفتاری برای دانش‌آموزان می‌شود.

ترکزاد تأکید کرد: صدور شناسنامه سلامت برای تمام دانش‌آموزان الزامی است و برخورداری از شناسنامه سلامت شرط ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس است.

وی با بیان اینکه سازمان آموزش و پرورش استثنایی با همکاری وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به اجرای این طرح اقدام کرده است، افزود: طرح سنجش سلامت دانش‌آموزان بدو ورود به دبستان هر ساله در میان این افراد اجرا می‌شود.

مدیر مرکز بهداشت شماره یک استان اصفهان در پایان متذکر شد: تشخیص و شناسایی به‌موقع نارسایی‌های جسمی، کمک به بهبود کیفی آموزش، ارزیابی وضعیت ذهنی کودکان بدو ورود به دبستان و کنترل برخی از عوامل موثر بر افت تحصیلی از اهداف اصلی اجرای طرح سنجش سلامت دانش‌آموزان بدو ورود به دبستان است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار