حجت الاسلام و المسلمین سید حسین بهشتی نژاد در سخنرانی پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه شهر اصفهان گفت: امام خمینی (ره) در زمانی که هیچ امید ظاهری به پیروزی انقلاب نبود نهضت خود را در اوج خفقان پهلوی از پایگاه غدیر، عاشورا و مهدویت آغاز کردند.
کد خبر: ۴۳۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۹ 06 June 2015

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید حسین بهشتی نژاد در سخنرانی پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه شهر اصفهان گفت: امام خمینی (ره) در زمانی که هیچ امید ظاهری به پیروزی انقلاب نبود نهضت خود را در اوج خفقان پهلوی از پایگاه غدیر، عاشورا و مهدویت آغاز کردند.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) قیام خود را بر مبنای دستورات دین و مکتب عاشورا آغاز کردند و در این مسیر به نصرت الهی، به هدف الهی خود، به راه و به وعده های الهی از عمق جان ایمان داشت.

این استاد حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: پاکی، اخلاص و قیام برای خدا وجه تمایز 15 خرداد با سایر نهضت های صد ساله اخیر بود.

وی به پیشتازی شهدای 15 خرداد در راه حمایت از دین خدا اشاره کرد و افزود: اگر در دوران دفاع مقدس شهدا حماسه های بزرگ آفریدند حمایت های مردمی و نظام اسلامی از آنها وجود داشت ولی شهدای 15 خرداد از همه چیز خود بدون هیچ حمایتی برای اسلام گذشتند.

حجت الاسلام بهشتی نژاد گفت: آیات و روایات اسلامی در خصوص امتیازات ویژه ای برای سابقین در قیام، قائل است.

وی با اشاره به سالروز رحلت امام خمینی (ره) گفت: رهبر معظم انقلاب پس از امام خمینی (ره) توانستند در توطئه های خارجی و با وجود برخی نفس های مسموم داخلی سکان انقلاب اسلامی را به گونه ای هدایت کنند که گزندی به آن وارد نشود.

رییس سابق سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به تلاش جهان کفر برای ذلت ایران اسلامی در جریان هسته ای، افزود: دنیا باید بداند با وجود چنین رهبری ذره ای به عزت و اقتدار ایران اسلامی خدشه وارد نخواهد شد و ملت ایران اجازه نفوذ استکبار و استعمار را به این مملکت نخواهد داد.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در سالروز رحلت امام خمینی (ره) گفت: بیان اصول خط امام (ره) بیانگر این حقیقت است که اولا باید قدردان ایشان باشیم و وصیت نامه ایشان را به عنوان نقشه راه انتخاب کنیم.

حجت الاسلام بهشتی نژاد اضافه کرد: همچنین همه افراد و جناح هایی که ادعای حرکت بر مبنای خط امام (ره) را دارند باید بدانند اگر ادعای این راه را دارند باید بر سر اصول و ارزشها بیاستند و عقب نشینی نکنند.

وی ادامه داد: همچنین بیان این اصول هشدار به ملت است که ممکن است برخی پیش از این از امام (ره) تبعیت می کرده اند ولی در ادامه راه خسته شده اند و یا اینکه در نقشه ذهنی آنها جابجایی و تغییری صورت گرفته است.

این کارشناس دینی و فرهنگی تاکید کرد: نصرت الهی در گرو حمایت از آرمانها و اگر از این اصول عقب نشینی کنیم نباید به نصرت الهی امید داشته باشیم.

 

بیشتر بخوانید:
 
زیارت عاشورا
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار