تابناک: رییس انجمن صنایع همگن سنگ استان اصفهان گفت: واحدهای سنگبری استان اصفهان به دلیل رکود حاکم بر بازار، بعضا تا 20 هزار متر هم ذخیره انبار دارند.
کد خبر: ۳۸۳۰۵
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۶ 23 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان؛ رضا احمدی افزود: با توجه به رکود سال های گذشته، کاهش شدید ساخت و ساز مهم در کشور و کاهش صادرات به دلیل تحریم ها، واحدهای تولیدی سنگ با ضرر محصول خود را می فروشند و در موارد بسیاری هم انبارها پر شده است.

وی با اعلام اینکه بعد از نوروز، 200 واحد سنگبری در استان تعطیل شده است، گفت: با توجه به رکود، در بعضی مناطق اصفهان، سنگبری ها محصول خود را هر متر پنج هزار تومان می فروشند در حالی که هزینه تولید یک متر سنگ در حال حاضر 15 هزار تومان است.

رییس انجمن صنایع همگن سنگ استان اصفهان یادآور شد: در این شرایط مالیات بر ارزش افزوده هم به مشکلات اضافه شده است.

احمدی افزود: اکنون در شرایط صادراتی مناسبی هم قرار نداریم، چراکه به دلیل تحریم ها نمی توانیم در صادرات به اروپا پول خود را به کشور برگردانیم و بازار عراق هم با ظهور داعش دچار مشکل شده است.

وی در باره فرسوده بودن ماشین آلات سنگبری گفت: ماشین سازهای کشور در حال حاضر ماشین آلات به روز تولید می کنند اما واحدهای سنگبری توان خرید آن را ندارند.

احمدی ادامه داد: با سه برابر شدن نرخ ارز در سال های گذشته سرمایه های سنگبری ها یک سوم شده است و به همین دلیل واحدها توان خرید دستگاه ها را ندارند و لازم است دولت با اعطای وام به سنگبری ها هم تکنولوژی روز را در واحدها تقویت و هم تولید ماشین آلات داخل را حمایت کند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار