مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان:
تابناک: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: نرخ بیکاری در سال گذشته، ۱۱.۸ درصد گزارش شده که باید مطابق برنامه پنجم توسعه به ۱۰.۶ درصد می‌رسید که برای تعهد اشتغال باید نظرات مدیران شهرستان‌ها را نیز داشته باشیم.
کد خبر: ۳۳۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵ 10 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، غلامعلی قادری شامگاه گذشته در جلسه شورای اشتغال استان اصفهان با بیان اینکه بر اساس سند توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری 13 هزار و 500 میلیارد تومان برای ایجاد 88 هزار شغل در سال 94 پیش‌بینی شده، اظهار داشت: نرخ بیکاری در استان اصفهان در پایان برنامه پنجم توسعه 7.6 درصد پیش‌بینی شده که در صورت عدم رسیدن به نرخ رشد اقتصادی 8 درصد برای رسیدن به نرخ 7.6 درصد با مشکل مواجه می‌شویم.

وی نرخ بیکاری استان اصفهان را در پاییز 93، 11.8 درصد اعلام و خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری استان اصفهان از میانگین کشوری بالاتر بوده و این در حالی است که نرخ بیکاری 9 استان از اصفهان بالاتر است و نرخ مشارکت در استان اصفهان 40.1 درصد بوده اما نرخ کشوری 37.3 درصد است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه در صورتی که تمام 13 هزار و 500 میلیارد تومان از تسهیلات اشتغال محقق شود بازهم در نرخ بیکاری از برنامه عقب هستیم، تصریح کرد: تنها تأمین منابع مالی در ایجاد اشتغال موثر نبوده و سایر مسائل نظیر نرخ تسهیلات نیز موثر است و در استان اصفهان خود تحریمی توسط برخی افراد به وجود آمده و برخی سازمان‌ها موانع سرمایه‌گذاری ایجاد می‌کنند.

وی بیان کرد: باید تدابیری اتخاذ شود تا همه سازمان‌های خدمات‌رسان بدون دلیل خدمات خود را قطع نکرده و با توجه به تصویب بودجه 94، سهم اشتغال کنار گذاشته شود.

قادری افزود: نرخ بیکاری در سال 93، 11.8 درصد گزارش شده که باید مطابق برنامه پنجم توسعه به 10.6 درصد می‌رسید و معادل 1.2 درصد از برنامه عقب هستیم که برای تعهد اشتغال باید نقطه نظرات فرمانداران و مدیران شهرستان‌ها را نیز داشته باشیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار