شمال استان اصفهان در دست طوفان
تابناک: تحليل نقشه‌هاي هواشناسي بيانگر عبور امواج ناپايدار طي روز جمعه تا اوايل هفته از روي استان بوده كه امروز شرايط جوي دربعدازظهر افزايش ابر گاهي وزش بادنسبتاًشديد و درنيمه شمالي استان بادشديدوگردوخاك محلي پيش بيني ميشود.
کد خبر: ۲۳۲۷۲۰
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲ 20 May 2016
به گزارش تابناک اصفهان، در روزهای پایانی هفته گذشته تا امروز هوای اصفهان دوباره مانند دو هفته گذشته به روزهای گرد و غباری با بادهای شدید و گاه طوفان در برخی مناطق بازگشته است.

همانطور که تحلیل نقشه های هواشناسی نشان می داد، طوفان برخی مناطق استان از جمله شهرستان اردستان را روز گذشته درنوردید و خسارات زیادی هم بر جای گذشت.

شهردار اردستان در این راستا با اشاره به سرعت 90 کیلومتری طوفان اردستان، از حاکم شدن گرد و خاک شدید در هوای این منطقه سخن گفت.

سیدمحمدهادی موسوی افزود: طوفان همچنین موجب شکسته شدن 120 درخت با قدمت 20 سال، خسارت به 10 دکه و مغازه در جنوب شهر اردستان و آسیب به سقف شیروانی این دکه ها شد.

وی خاطرنشان کرد: 3 دستگاه خودرو سواری و یک کامیون تریلر در طوفان آسیب دید و 4 تن مصدوم شدند.

شهردار اردستان اضافه کرد: به تاسیسات شهری از قبیل چراغ ها، پروژکتورها و چراغ های روستایی آسیب وارد شد.

فرماندار اردستان نیز گفت: در اولین زمان وقوع طوفان ستاد بحران در محل حاضر و نیروهای امدادی و کمک رسان بلافاصله اقدام های لازم را انجام و مصدومان را به بیمارستان منتقل کردند.

علیرضا غیور تصریح کرد: برآورد خسارت به تاسیسات شهری و شبکه برق و مغازه ها و خودروها در دست بررسی است.

مسعود زائری رئیس اداره برق شهرستان اردستان نیز با اعلام بروز خسارت به شبکه توزیع برق شهرستان گفت: شبکه های آسیب دیده در دست تعمیر است.

داوود صداقت کارشناس هواشناسی نیز سرعت طوفان را 90 کیلومتر در ساعت اعلام کرد و افزود: وزش تندباد از قبل پیش بینی و اعلام شده بود، اما به دلیل کویری و کوهستانی بودن اردستان اختلاف دما، شدت باد را تشدید می کند.

حال به نظر می رسد این وضعیت در استان تا روز شنبه نیز ادامه داشته باشد به گونه ای که تحليل نقشه‌هاي هواشناسي بيانگر عبور امواج ناپايدار طي روز جمعه تا اوايل هفته از روي استان بوده  كه امروز شرايط جوي دربعدازظهر افزايش ابر گاهي وزش بادنسبتاًشديد و درنيمه شمالي استان بادشديدوگردوخاك محلي پيش بيني مي شود. درمناطق مستعدرگبار بهاري و رعدو برق نيز انتظار ميرود.شرايط تقويت اين امواج از بعدازظهر جمعه وطي روز شنبه وجود دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار