تابناک: مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان گفت: پیش‌بینی می‌شود 100 هزار کارگر ساختمانی بیمه دریافت کنند و در اولویت مان است تا این افراد را تحت پوشش قرار دهیم.
کد خبر: ۲۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۶ 01 February 2015

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، علی اصغر دادخواه امروز (یکشنبه) در جمع خبرنگاران با تبريك فرا رسيدن دهه فجر اظهار کرد: شعب تأمین اجتماعی در شهرستان‌های فولادشهر، چادگان و پیر بکران در دهه فجر افتتاح و ارايه تمام خدمات در آن‌ها به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اينكه از پنج میلیون جمعیت استان اصفهان سه میلیون و 200 هزار نفر تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند، افزود: 65 درصد جمعیت کل استان تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند و سازمان تأمین اجتماعی از طریق 41 شعبه اصلی و 13 شعبه کارگزاری به آن‌ها ارائه خدمت می‌کند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان با اشاره به اينكه امسال تمام خدمات تامين اجتماعي به كارفرمايان و كارگاه‌ها به صورت الكترونيك انجام شد، اضافه کرد: در حال حاضر در حدود 11 هزار و 100 کارفرما طرف قراداد تأمین اجتماعی هستند و اداره كل تأمین اجتماعی به هشت هزار و 800 کارگاه صنعتی و صنف‌های مختلف در استان اصفهان خدمت ارايه مي‌كند.

دادخواه با بيان اينكه تلاش مي‌شود در سال 1394 پرونده‌های الکترونیکی سلامت برای سه میلیون و 200 هزار نفر بيمه شده تامين اجتماعي در استان اصفهان ايجاد شود،‌ گفت: در 9 ماهه نخست سال جاري دو میلیون دفترچه کاغذی صادر شده است.

احداث بیمارستان فوق تخصصی تأمین اجتماعی

وی با بیان اینکه متولی اصلی شناخت کارگران ساختمانی اداره کل فنی و حرفه‌اي استان است، اضافه کرد: 42 هزار کارگر ساختمانی اکنون تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند و امیدواریم تا پایان سال تمام کارگران ساختمانی تحت پوشش بيمه قرار گیرند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان به بیمه کردن مابقی کارگران ساختمانی اشاره کرد و گفت: بيمه كارگران ساختماني از اولويت‌هاي تامين اجتماعي است و پیش‌بینی می‌شود 100 هزار کارگر ساختمانی تا پايان سال بیمه دریافت کنند.

دادخواه با اشاره به اينكه بیمه زنان خانه دار هم چنان پابر جاست، ادامه داد: در حال حاضر دو هزار و 800 نفر تحت پوشش اين بيمه قرار دارند و بیمه افراد بازنشسته‌اي که 60 سال سن دارند و یا فوت کردند و هشت سال حق بيمه داشته‌اند، نيز در ابلاغ‌هاي جديد به خانواده‌هايشان تعلق مي‌گيرد.

وی به ایجاد بیمارستان فوق تخصصی تأمین اجتماعی اشاره کرد و اضافه کرد: یک قطعه زمین پنج هکتاري در کنار سالن اجلاس به تأمین اجتماعی واگذار شده است و امیدواریم در سال 1394 کلنگ زنی اين بیمارستان انجام شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان به بیمه سربازان اشاره کرد و ادامه داد: در صورتی که شخصی قبل از خرداد 1385 خدمت سربازي را انجام داده باشد، از پرداخت بیمه معاف است، و در ساير موارد چنانچه شخصي پيش از پايان مدت سربازي بيمه خود را پرداخت نكرده باشد،‌ بايد مبلغ یک میلیون و 100 هزار تومان به بيمه تامين اجتماعي پرداخت كند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار