استاندار اصفهان:
تابناک: استاندار اصفهان بابیان اینکه شوراها باید از ظرفیت نمایندگان مجلس به‌خوبی استفاده کنند،گفت: در برخی موارد شوراها فراتر از وظایف قانونی خود عمل می‌کند‌ لذا لازم است اعضای شورا مراقب اظهارنظرهای خود باشند.
کد خبر: ۲۰۶۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵ 09 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در دیدار هیئت‌رئیسه جدید شورای استان اظهار کرد: من نه‌تنها شوراها را مانع انجام کار نمی‌بینم بلکه شوراها یک عامل پیشرفت و موفقیت هستند.

استاندار اصفهان اضافه کرد: این‌جانب به‌عنوان یکی از تدوین‌کنندگان و نویسندگان آیین‌نامه و پایه‌گذاران شوراها، وجود شوراهای اسلامی شهر و روستا را موجب توسعه و پیشرفت می‌دانم.

زرگرپور اذعان کرد: صرف‌نظر از موارد نادر، دلسوزترین و فعال‌ترین انسان‌ها توسط مردم انتخاب می‌شوند و این کج‌سلیقگی برخی از مدیران است که شوراها را مانع پیشرفت کارها بدانند.

زرگرپور یادآور شد: همچنان اعتقاد دارم اختیارات و وظایفی را که قانون مشخص کرده باید برعهده شوراها باشد و باقوت انجام شود و این در حالی است که برخی تلاش می‌کنند وظایف و اختیارات موجود ازجمله انتخاب شهردار را نیز کاهش دهند.

استاندار اصفهان بابیان اینکه شوراها در طول 15 سال گذشته نتوانسته‌اند از حقوق قانونی خود دفاع کنند، افزود: شوراها نباید به مسائل سیاسی ورود پیدا کنند و باید ردای سیاست را از تن خود بیرون کنند و ردای خدمت را بپوشند.

وی با تأکید بر اینکه باید شوراهای شهر و روستای قوی داشته باشیم که رسالت شوراها را بدانند، افزود: اگر شوراها قوی انتخاب شوند می‌توانند دهیار و شهردار قوی نیز انتخاب کنند و در یک‌کلام باید جایگاه شوراها توسط خود آن‌ها حفظ و ارتقا یابد.

زرگرپور بابیان اینکه در سال جاری انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش رو خواهد بود و جو کشور و فضای شهرها به سمت سیاسی شدن پیش خواهد رفت، اظهار داشت: باید مراقب بود که شوراها به این موضوع ورود پیدا نکنند و اگر خلاف این مطلب مشاهده شود، با آن‌ها برخورد می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه باید شرایط خدمت‌رسانی ارتقاء یابد، اظهار کرد: باید فضا برای خدمت به مردم در سال جاری همچنان پویا و پابرجا باشد و همواره منافع ملی بر منافع شخصی و جناحی ترجیح داده شود.

استاندار اصفهان بابیان اینکه شوراها باید از ظرفیت نمایندگان مجلس به‌خوبی استفاده کنند، اذعان کرد: در برخی موارد شوراها فراتر از وظایف قانونی خود عمل می‌کند‌ لذا لازم است اعضای شورا مراقب اظهارنظرهای خود باشند.

زرگر‌پور افزود: شوراها به‌عنوان عصاره فضایل مردم، انتظاراتی از آن‌ها می‌رود که حتی در برخی موارد به‌ظاهر قانونی هم ممکن است ترک اولی باشد و در بین مردم ظاهر مناسبی نداشته باشد و به وجهه این نهاد برآمده از مردم، آسیب برساند.

استاندار اصفهان از هیئت‌رئیسه جدید شورای استان خواست در جلسات با اعضای شوراهای شهرستان‌ها، زمانی را به تبیین وظایف و اختیارات قانونی شوراها اختصاص دهند.

وی در پایان با توجه به پیشنهاد رئیس شورای استان در خصوص برگزاری اجلاس روسای شوراهای استان‌های سراسر کشور در اصفهان، ضمن موافقت، رهنمودهای لازم را ارائه نمود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار