یادداشت ویژه/
تابناک اصفهان: اما برای آغاز این راه، اولین گام که آشنایی با اقدامات یکدیگر و ایجاد فضایی باز برای رد و بدل کردن داده‌های تجربی و تئوریزه شده است، به خوبی برداشته شد و می توان از دریچه تعامل روابط عمومی‌ها، شاهد تحولی عمیق در پیشبرد اهداف مدیریت شهری باشیم.
کد خبر: ۱۷۳۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۷ 31 January 2016
به گزارش تابناک اصفهان، بیست و پنجمین نشست روابط عمومی‌های كلانشهرهای كشور، هفتم و هشتم بهمن ماه جاری در حالی در اصفهان برگزار شد که این اقدام به اذعان بسیاری از شرکت کنندگان، گامی مهم از سوی پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی برای افزیش همگرایی بین شهرداری‌های کلانشهرهای کشور بود.

افزایش تعاملان بین کلانشهرها در شرایطی که بیشتر شهرهای بزرگ کشور ما از مشکلات مختلف اجتماعی و شهری رنج می برند می تواند مقدمه ای برای ایجاد تعاملی نوین در راستای تبادل تجربیات باشد. تجربیاتی که در میدان همفکری، می تواند نقش عمل به خود بگیرد و زمینه ای برای رشد و بالندگی کلانشهرهای کشور را به دنبال داشته باشد.

این اقدام شهرداری‌های بزرگ کشور، با وجود مشکلات مشترکی همچون آلودگی زیست محیطی، دست اندازهای موجود بر سر راه توسعه حمل و نقل عمومی، کاهش بودجه های دولتی در پروژه‌های عمرانی شهری، افزایش آسیب‌های اجتماعی همچون کارتون خوابی، فقر، کودکان کار و ... در شهرها، دریچه ای از تعامل برای رسیدن به طرحی جامع الاطراف از سوی مسئولان کلانشهرها را فراهم خواهد کرد.

برخی کلانشهرهای کشور همچون اصفهان در این زمینه‌ها تجربیات ارزشمندی را کسب کرده است و توانسته در برخی موارد تا نیمه‌های راه را پیش برود و البته در برخی امور و معضلات شهری هنوز با کاستی‌هایی مواجه است که اگر همت مدیران در کنار همگرایی با سایر شهرها که تجربه بیشتری در این عرصه‌ها کسب کرده‌اند صورت گیرد، قطعا دستاوردهای عملی چنین نشست‌هایی در دوره‌های آتی نمود بیشتری خواهد یافت.

اما برای آغاز این راه، اولین گام که آشنایی با اقدامات یکدیگر و ایجاد فضایی باز برای رد و بدل کردن داده‌های تجربی و تئوریزه شده است، به خوبی برداشته شد و می توان از دریچه تعامل روابط عمومی‌ها، شاهد تحولی عمیق در پیشبرد اهداف مدیریت شهری باشیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار