نصراصفهانی خبر داد:
تابناک: نائب رئیس كميسيون شهرسازی و عمران شورای شهر اصفهان با بيان اينكه در شهر اصفهان چهار هزار و 200 هکتار بافت فرسوده داریم و مناطق این موضوع به ساكنان دو هزار هکتار از این بافت ابلاغ شده است، گفت: مناطق 1،2،3،9 و 11 به لحاظ وجود بافت فرسوده وضعیت بدتری نسبت به سایر مناطق اصفهان دارند.
کد خبر: ۱۳۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۶ 14 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، علیرضا نصراصفهانی با بیان اینکه فرسوده‌ترین بخش‌های اصفهان، مناطق 1 و 3 است، اظهار کرد: نمونه بافت فرسوده را با قدمت700 ساله در میدان امام علی (ع) داشتیم که مورد بازسازی قرار گرفت ولی حدود 34 کیلومتر مربع بافت فرسوده در منازل اطراف میدان امام علی (ع) وجود دارد که اگر بخواهد بازسازی شود باید تحت پوشش مناطق بازسازی شونده قرار گیرد.

وی با بيان اينكه در شهر اصفهان چهار هزار و 200 هکتار بافت فرسوده داریم و مناطق این موضوع به ساكنان دو هزار هکتار از این بافت ابلاغ شده است، افزود: مناطق 1،2،3،9 و 11 به لحاظ وجود بافت فرسوده وضعیت بدتری نسبت به سایر مناطق اصفهان دارند.

این عضو شورای شهر اصفهان با اشاره به تجمیع پلاک‌های ریزدانه براي احياي بافت فرسوده گفت: اقدامات که تا به حال انجام گرفته شامل دو بخش پرداخت تسهيلات دولتي به بازسازی بافت‌های فرسوده، تخفيف 50 درصدي پروانه ساخت و ساير امتيازات شهرداري براي احياي اين بافت‌ها است.

نصراصفهانی با اشاره به لزوم مشاركت مردمي در احيا با توجه به حجم قابل توجه بافت‌هاي فرسوده اصفهان افزود: مشارکت و سرمایه‌گذاری در بافت‌های فرسوده همواره مدنظر بوده است و ارائه تسهيلات بيشتر به افرادي كه قصد نوسازي و احياي اين مناطق را دارند، يكي از راه‌هاي جذب سرمايه‌گذار است.

وی با اشاره به لزوم بازسازي مناطقي كه جز بافت فرسوده نيستند،‌ تصريح كرد: مدیریت شهری باید یک اتفاق آفرینی در بافت‌های فرسوده داشته باشد به این معنا که بخشي از پروژه‌های شاخص را با آزاد کردن پلاک‌ها در بافت فرسوده انجام دهد تا انگیزه افراد برای سرمایه گذاری در بافت فرسوده افزايش پيدا كند.

نائب رئیس كميسيون شهرسازی و عمران شورای شهر اصفهان ادامه داد: تسهيلات احياي بافت فرسوده با توجه به قسمت‌هايي كه به عنوان بافت فرسوده در مناطق اصفهان مشخص شده است و اولویت‌بندی آن‌ها در شهرداري مناطق به افراد تخصيص مي‌يابد.

نصراصفهانی با بيان اينكه قرار گرفتن بافت فرسوده در كنار بافت تاريخي و قدمت شهر اصفهان از مشكلات احياي بافت فرسوده در اين شهر است، ‌اضافه كرد: در برخي مناطق اصفهان به دليل وجود بافت تاريخي محدوديت‌هايي براي مجوز نوسازي و يا ارتفاع وجود دارد كه بر روند احياي بافت فرسوده تأثیر گذاشته است.

این عضو شورای اسلامي شهر اصفهان با اشاره به طرح‌هاي تشويقي در راستاي تسريع در روند احياي بافت‌هاي فرسوده گفت: بازگشايي گلوگاه‌ها در مناطق فرسوده از مواردي است كه در بودجه سال آينده شهرداري لحاظ شده است،‌ زيرا اين مناطق نه تنها تردد را در بافت فرسوده با مشكل مواجه كرده است،‌ بلكه اجراي عمليات عمراني در اين بافت را مشكل كرده است.

نصراصفهانی با بيان اينكه احداث برخي از خيابان‌ها با هدف آباداني بافت‌هاي فرسوده است و گذری كه در یک بافت باز می‌كند که به سرعت در بازسازی آن منطقه كمك مي‌كند، تصريح كرد: علاوه بر سرمایه‌گذاری دولت مردم نیز باید نسبت به اين احیای بافت‌ها اهتمام داشته باشند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار