استاندار اصفهان:
تابناک: استاندار اصفهان از ایجاد ۵۱ هزار فرصت شغلی در سطح این استان در سال ۹۳ خبر داد.
کد خبر: ۱۳۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۱ 14 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، رسول زرگرپور صبح امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به آخرین جلسه شورای اشتغال استان اصفهان در سال 93 اظهار داشت: در آخرین جلسه شورای اشتغال استان اصفهان در سال 93 تصمیمات گرفته شده و اقدامات انجام شده در سال 93 مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: به طور کلی ما امسال بالغ بر 850 میلیارد تومان تسهیلات در بخش اشتغال در بخش های مختلف و توسط دستگاه های مختلف اعتبار داشتیم که قرار بود که بیش از 50 هزار شغال جدید ایجاد کنیم که تا به امروز نزدیک به 320 میلیارد تومان، 40 درصد این اعتبار جذب شده است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه 60 درصد از اعتبار در بخش اشتغال هنوز جذب نشده، تصریح کرد: علت عدم جذب نیز به این برمی گردد که معمولاً تسهیلات در اوایل سال اعلام می شود که عملا فرصت از دست می رود و دلیل دوم اینکه نرخ تسهیلات برای سرمایه گذاران توجیه اقتصادی ندارد و دلیل دیگر این است که معمولا زمان محدودی را برای جذب این تسهیلات در نظر می گیرند که این 3 اشکال که آسیب شناسی شده به شورای عالی اشتغال ارائه می شود که برای سال آینده رفع شود.

وی با اشاره به اعتبارات جذب شده از صندوق توسعه ملی بیان کرد: با توجه به اینکه صندوق توسعه ملی هیچ گونه محدودیت استانی و یا بخشی ندارد، تا کنون توانسته‎ایم 120 میلیارد تومان از این صندوق جذب کنیم و حدود 450 میلیاد تومان طرح در این صندوق داریم و با توجه به اینکه محدودیت زمانی در این صندوق وجود ندارد، می توانیم امید داشته باشیم که سال آینده از تسهیلات این صندوق استفاده کنیم.

زرگرپور با بیان اینکه تا کنون توانسته ایم برای ایجاد اشتغال و تثبیت اشتغال موجود 460 میلیارد تومان از تسهیلات بانکی و صندوق توسعه ملی را هزینه کنیم، گفت: متاسفانه این اقدامات صورت گرفته کمتر از 50 درصد کارهائی است که باید انجام می شد و به دلیل مشکلات باید دستگاه های اجرائی برای جذب تسهیلات سرعت خود را بیشتر کنند و کل این اعتبار در نظر گرفته شده را جذب کنند.

وی با بیان اینکه برای به حرکت در آوردن صنعت و اشتغال در اصفهان نیازمند تسهیلات هستیم، خاطرنشان کرد: دولت علیرغم تمام محدودیت ها این منابع را در اختیار استان ها قرار می دهد که به دلیل برخی از قوانین دست وپا گیر در مدیریت سبب می شود که ما کمتر از 50 درصد از این تسهیلات را جذب کنیم.

استاندار اصفهان اظهار داشت: امسال تعهد 50 هزار شغل را داشتیم اما 51 هزار شغل ایجاد شده اما به اعتقاد بنده میزان کسانی که شغل خود را از دست داده اند، بیشتر است و در مجموع عملکرد ما در سال 93، یک عملکرد متوسطی داشتیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار