تأملی بر مزاحمت های خیابانی!
تابناک: کمتر از یک هفته قبل از سوی قوه قضاییه اعلام شد مزاحمت های خیابانی ۹۸ درصد افزایش یافته است. اگرچه بر سر آمار اینچنینی همیشه تفاوت آرا وجود دارد ، اما در کل چنین آماری می تواند زنگ خطر بزرگی برای آسیب های اجتماعی باشد. اصول امنیت در کشورهای مختلف دو شاخصه مهم دارد.
کد خبر: ۱۳۵۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸ 26 November 2015
به گزارش تابناک اصفهان، عصر فرا ارتباطی حاضر، فرصت خوبی برای شبکه های مجازی و تلویزیون ها و رادیو ها به عنوان رسانه های نویت ایجاد کرده است، از همین رو رسانه های سنتی مثل روزنامه و کتاب بسیاری از مخاطبین خود را از دست داده اند، البته این به معنای حذف آن ها از جامعه نیست.

به هر حال در این عصر نیز عده ای صبح به صبح از خواب که بیدار شدند، طبق عادت به دکه روزنامه فروشی می روند و روزنامه مورد علاقه خود را خریداری می کنند.در کنار آن روزنامه ها هم در راستای رسالت های خود به اطلاع رسانی و تحلیل در فضای رسانه ای موجود می پردازند.
نسل فردا نوشت:

http://golestanema.com/images/1393/09/20/kheyabanimozahem7.jpg
تأملی بر مزاحمت های خیابانی!

کمتر از یک هفته قبل از سوی قوه قضاییه اعلام شد مزاحمت های خیابانی ۹۸ درصد افزایش یافته است. اگرچه بر سر آمار اینچنینی همیشه تفاوت آرا وجود دارد ، اما در کل چنین آماری می تواند زنگ خطر بزرگی برای آسیب های اجتماعی باشد. اصول امنیت در کشورهای مختلف دو شاخصه مهم دارد. اولین تئوری ، پنجره های شکسته است؛ یعنی وقتی وارد یک محله می شوید و خانه ای می بینید که شیشه ها شکسته است، شما متوجه می شوید که در آن خانه کسی زندگی نمی کند. امنیت نیز در جامعه اینطور نیست. وقتی در جامعه‌ای ناامنی به وجود بیاید و دستگاه های نظارتی دخالت نکنند این ناهنجاری مدام گسترده می شود. اینجا تئوری دوم مطرح می‌شود تساهل و تسامح صرف است؛ یعنی جامعه نباید به این کارها چشم پوشی کند و بی توجهی کند؛ یعنی بگوید یک متلک است. باید کاملا بدون چشم پوشی با آن برخورد شود.از سوی دیگر ما نـُرم های اجتماعی داریم که بر اساس قراردادهای اجتماعی ادب و آداب است. 
هر چیزی بر این مولفه ها سوار نشد، ناهنجاری است. به شخصیت و رفتار فرد بر می گردد. رفتار به آموزه ها، تعلیم و تربیت، مدرسه و اجتماع بر می گردد که مزاحمت های خیابانی را نه ادب تایید می‌کند نه آداب اجتماعی، اما سوالی که مطرح می شود این است که چطور یک فرد تصمیم می گیرد به یک مزاحم خیابانی تبدیل شود؟
این یک لحظه کوچک است ولی سال های دوران کودکی، در این فرد رسوخ کرده و باعث شده فرد این رفتار را نشان دهد. فردی که به خوبی تربیت ودر خانواده ای اصیل پرورش یافته باشد آنقدر عزت نفس دارد که این کار را نمی کند. 
یک اعتماد به نفس داریم و یک عزت نفس. کسی که متلک می گوید ممکن است اعتماد به نفس بالایی داشته باشد ولی عزت نفس پایینی دارد. از خودش نمی پرسد ارزش دارد من این کار را بکنم؟از سوی خانواده باید این را در نظر داشته باشند که بچه های ما آن چیزی نمی‌شوند که ما می خواهیم، بلکه تبدیل به چیزی می شوند که ما هستیم. بچه ها به رفتار ما نگاه می کند نه گفتار ما. 
همچنین دستگاه های متولی به ویژه آموزش و پرورش، باید بداند آموزش و پروش به معنای واقعی جز شیمی ، فیزیک و ریاضی است.باید اصول اولیه به کودکان آموزش داده شود متاسفانه در نظام آموزشی تنها به آموزش مباحث آکادمیک تکیه کرده ایم و پرورش را به طور کل از دست داده ایم.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار