مدیرکل مدیریت بحران اصفهان:
تابناک: مدیرکل مدیریت بحران اصفهان گفت: سیلابی که در خور به دلیل بارندگی رخ داد، حدود 100 میلیارد ریال به این زیرساخت‎های این شهرستان خسارت وارد کرد.
کد خبر: ۱۲۲۸۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵ 03 November 2015
به گزارش  تابناک به نقل از تسنیم ، منصور شیشه‌فروش ظهر امروز در نشست خبری همایش ملی آب در صنعت اظهار داشت: از طریق استاندار به همه بخش‌های صنعت، شرب و کشاورزی ابلاغیه‌ای داده شد تا در بسته‌های آبی خود، مصرف آب صرفه‌جویی و بهینه‌سازی آب را در نظر بگیرند که در این زمینه نیز اقدامات خوبی در این زمینه انجام شد و در بخش کشاورزی به گونه‌ای ویژه به کشاورزان اعلام شد تا به سمت بهینه‌سازی در مصرف آب بروند.

وی افزود: بر‌اساس اقلیم شهرداری‌ها نیز موظف هستند تا برنامه‌های خود را با توجه به مسائل آبی تطبیق دهند و در راهبردهای شهری خود مصرف بهینه آب را در نظر داشته باشند که در بخش شرب نیز اقدامات فوری انجام شد و شرکت‌های آبفا و آب منطقه‌ای موظف شدند تا طرح بهینه‌سازی آب را اجرا کنند.

مدیرکل مدیریت بحران اصفهان با بیان اینکه مردم و شرکت‌ها باید از وسایل کاهنده مصرف آب استفاده کنند، خاطرنشان کرد: در دوره‌ای یک‌ساله قرار بر این شد تا شرکت‌ها، نهادها و دانشگاه‌ها با نصب دستگاه‌های کاهنده مصرف آب سعی در کاهش مصرف داشته باشند که برخی از نهاد‌ها و هتل‌های مدرن در این زمینه اقدامات خوبی داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌ها و نهادهای صنعتی باید از با استفاده از پساب‌ها خود را با شرایط کم‌آبی وفق دهند، تصریح کرد: شرکت‌های صنعتی و شهرداری‌ها باید با اجرای طرح‌های نوین و آبیاری قطره‌ای به گونه‌ای اقدام به کنند تا بتوانند آب را به خوبی بازگردانی کنند و در راستای این مسئله اطلاع‌رسانی بسیار مؤثر بوده که نیاز به برنامه‌ریزی دقیق دارد.

شیشه‌فروش با اشاره به اهداف و چالش‌های همایش ملی آب در صنعت بیان کرد: در اهداف همایش چند محور استفاده از پساب، آب مجازی، اقتصاد آب و شیرین‌سازی آب در نظر گرفته شده که در این زمینه جلسات متعددی در استانداری و دانشگاه اصفهان برگزار شده است که در این راستا مهم‌ترین ویژگی همایش برگزاری کارگاه‌ها است و نظرات صنایع ثبت شد تا این همایش شکل گرفت و پس از عملیاتی شدن طرح کمیته راهبردی تشکیل شود.

مدیرکل مدیریت بحران اصفهان با اشاره به سیلاب خور و بیابانک اظهار داشت: سیلابی که در خور رخ داد، حدود 100 میلیارد ریال به این شهرستان خسارت وارد کرده و ستاد بحران اصفهان تا حدودی در این زمینه آمادگی لازم را داشته و در جاده‌ها با حضور 15 تیم مأموریتی جاده مسدود شد تا از خسارات جاده‌ای کاسته شود.

وی افزود: همان‌طور که وزارت نیرو و هواشناسی اعلام کرده بارش‌های حدی را شاهد هستیم که اقداماتی را در این زمینه داشته‌ایم که در این راستا شهرداری‌ها موظف به برنامه‌ریزی برای دفع آب‌های سطحی شده‌اند و طرح‌های نیز برای هدایت‌ آب‌های شهرک‌های صنعتی مقرر شده است.

شیشه‌فروش با بیان اینکه 42 پایگاه امداد نجات جاده‌ای و 115 پایگاه اورژانس در استان فعال شده است، خاطرنشان کرد: به شهرک‌های صنعتی اعلام شد تا سیل بندهای شهرک‌ها را کنترل و بازسازی کنند، همچنین منابع طبیعی نیز موظف شد تا حوزه‌های آبخیز را بررسی کنند و به دستور استاندار اصفهان فرصتی یک‌ماهه برای شناسایی سازه‌های حوزه سیل‌خیز داده شد.

وی تصریح کرد: جهاد کشاورزی و هواشناسی هر هفته 2 جلسه برگزار می‌شود تا احتمال وقوع تگرگ و بارش‌های سنگین را به کشاورزان اعلام کنند و وظیفه تنها وظیفه مدیریت بحران این است که از وقوع بحران پیشگیری کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار