در نمایشگاه توانمندی روستايیان؛
تابناک: فرماندار فریدن گفت: وجود بیش از 200 گونه گیاه دارويی در فریدن، باعث شد به این شهرستان غرفه ای با عنوان "فریدن سرزمین گیاهان داروئی " اختصاص یابد.
کد خبر: ۱۰۸۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵ 10 October 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایمنا ، شهرستان فریدن توانست با عرضه 150 گونه از گیاهان دارويی در نمایشگاه "روستا کانون تولید و ارزش آفرینی" که در محل نمایشگاه های بین المللی تهران در حال برگزاری است حضور پیدا کند.

"اسفندیار تاجمیری" فرماندار فریدن با اعلام این خبر افزود: وجود بیش از 200 گونه گیاه داروئی در فریدن، باعث شد به این شهرستان غرفه ای با عنوان "فریدن سرزمین گیاهان داروئی " اختصاص یابد.

وي با بیان این که فقط به پنج شهرستان از 24 شهرستان استان اصفهان در این نمایشگاه غرفه اختصاص یافته است، اظهار داشت: تعداد ۱۵ جلد کتاب نیز در جهت معرفی منطقه که تمامی نویسندگان آنها بانوان فریدنی هستند در معرض نمایش قرار گرفته و همچنین از جلد دوم کتاب « داروخانه ای از طبیعت» نیز رونمایی شده است.

فرماندار فریدن با تاکید بر لزوم تغییر الگوی کشت در منطقه تشریح کرد: در راستای تغییر الگوی کشت در شهرستان، محصولی به نام "کدوی پوست کاغذی" در این نمایشگاه عرضه شده است که در کل کشور فقط بیست جریب زیر کشت رفته و هشت جریب آن سهم فریدن است.

تاجمیری حضور در این نمایشگاه را فرصتی برای جذب سرمایه گذار دانست و کشاورزی را یکی از محورهای مهم اقتصاد مقاومتی خواند.

وی با تاکید بر پرهیز از خام فروشی محصولات کشاورزی ، ایجاد کارگاه های کوچک را گام موثری در جلوگیری از خروج ارزش افزوده از شهرستان دانست.

نماینده عالی دولت در شهرستان با انتقاد از عدم برنامه ریزی مدیریت استان در بخش کشاورزی برای حضور موثر وزیر جهادکشاورزی در این منطقه گفت:فریدن با وجود این که چندین مقام برتر را در بخش کشاورزی به دست آورده است اما با مشکلات زیادی در این بخش روبروست و حضور وزیرکشاورزی در شهرستان طی سفری غیر رسمی انجام شد که ما نتوانستیم از برکات حضور ایشان در شهرستان بهره مند شویم.

فرماندار فریدن با اشاره به فراهم شدن زمینه سرمایه گذاری در شهرک صنعتی شهرستان، ساخت کارگاه ههای کوچک و آماده سازی امکانات زیر بنایی در شهرک صنعتی را مقدمه ای برای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست.

وی حوزه کشاورزی را جزء مزیت های نسبی منطقه برشمرد و گفت:باید تلاش کرد با جذب سرمایه گذار در این منطقه باعث رونق در این حوزه شویم که به صورت کلی طرح های تشویقی نیز برای سرمایه گذاران در این منطقه در نظر گرفته شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار