تابناک: آبروی ملی و بین المللی اصفهان هم نتوانسته مسئولان مربوطه را مجاب کند تا به وضعیت نامطلوب ایجاد شده در این مسجد که وجه بین المللی و گردشگری اصفهان را به خطر انداخته است، رسیدگی کنند.
کد خبر: ۱۰۸۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷ 10 October 2015
به گزارش تابناک اصفهان، مسجد امام (ره) اصفهان که قدیمی‌ترها آن را با نام مسجد شاه عباسی می شناسند. مسجدی که در عین عظمت و زیبایی‌ها که در پیکره خود دارد اما این روزها چوب بی‌محلی و بی‌توجهی را می‌خورد.

شاید بارها و بارها از سوی رسانه های مختلف نسبت به وضعیت نامناسب داربست های موجود در مسجد امام (ره) در میدان نقش جهان یا سرویس‌های بهداشتی کثیف این مجموعه اعتراض و انتقاد صورت گرفته است اما گویی گوش مسئولان یا تولیت این مسجد به این انتقادات بدهکار نیست.



حتی آبروی ملی و بین المللی اصفهان هم نتوانسته مسئولان مربوطه را مجاب کند تا به وضعیت نامطلوب ایجاد شده در این مسجد که وجه بین المللی و گردشگری اصفهان را به خطر انداخته است، رسیدگی کنند.


این وضعیت در حالی است که علاوه بر گرشگران داخلی، گردشگران خارجی هم در نگاه و برخورد نخست با وضعیت این مسجد، با بهت و شگفتی روبرو می شوند و تمایل چندانی برای بازدید یا ثبت لحظات حضور خود در این مسجد و نشان دادن آن به مردم کشورشان ندارند!.

از سوی دیگر اگر این وضعیت علاوه بر قرار گرفتن در کادر عکاسان داخلی در قاب عکس‌های گردشگران خارجی هم قرار گیرد، آنگاه باید بیشتر نگران قضاوت جهان در مورد خودمان برای حفاظت و پاسداری از آثار تاریخی با ارزش باشیم.

از سوی دیگر پاکیزگی همواره در دین اسلام بسیار مورد سفارش و اهمیت بوده است و این مسئله به ویژه در مسجد که به نام خانه خدا شناخته شده است، رنگ و بوی دیگری می‌گیرد و قطعا انتظارات مردم از مسئولان مساجد برای پاکیزه و مرتب نگه داشتن این مکان مقدس بیش از سایر مکان‌ها است اما متاسفانه این امر گویی از چشم متولیان این مسجد دور مانده است و وضعیت فرش‌های روی هم انباشته در این مسجد و یا سرویس‌های بهداشتی، اهتمام به این موضوع مهم را نشان نمی‌دهد!!.


اگر اصفهان بعد از به دست آوردن مدال جهانی صنایع دستی، به دنبال رسیدن به پایتختی گردشگری در جهان هم هست، قطعا باید زیرساخت‌های چنین ساده و پیش پا افتاده اما مهم را برای گردشگران فراهم کند بعد به فکر گشودن راه‌های بیشتر برای حضور گردشگران باشد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار