مدیر پیشگیری و تخلفات شهری شهرداری اصفهان مطرح کرد:
تابناک: مدیر پیشگیری و تخلفات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه برخی از متکدیان از افراد سوء استفاده می کنند، اظهار داشت: هر متکدی با این روش گدایی کردن هر ساعت 72 هزار تومان درآمد کسب می کند که در سال به 9 میلیون تومان می رسد.
کد خبر: ۱۰۸۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹ 09 October 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایمنا، مجتبی کاظمی با بیان این مطلب افزود: شهرداری به عنوان متولی شهر وظیفه جمع آوری و انتقال متکدیان را به عهده دارد.

وی ادامه داد: یک باب ساختمان پنج طبقه در اداره بهزیستی برای جمع آوری متکدیان در نظر گرفته شده است.

مدیر پیشگیری و تخلفات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه برخی از مردم بدون آگاهی به متکدیان کمک می کنند، تصریح کرد: خیرین و نیکوکاران کمک های نقدی خود را به سازمان بهزیستی، کمیته امداد و ارگان هایی که برای دریافت کمک های مردمی است، ارائه دهند.

کاظمی با بیان اینکه متکدیان با برانگیختن احساسات دینی مردم از آنها سودجویی می کنند، خاطر نشان کرد: درآمد کاذب حرفه تکدی گری آنها را به این شغل تشویق می کند.

وی با اعتقاد بر اینکه فرهنگ سازی و مشارکت مردم می تواند برای جمع آوری متکدیان بسیار موثر باشد، بیان کرد: مردم، خط مقدم جمع آوری متکدیان هستند و خیریه ها آماده هستند تا کمک های مردمی را به نیازمندان واقعی برسانند.

مدیر پیشگیری و تخلفات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به پدیده شوم گداپروری در شهر، بیان کرد: طی دستورالعملی که در شورای عالی فنی و حرفه ای مطرح شده است، سازمان فنی و حرفه ای باید به متکدیان حرفه یاد دهد و آنها را برای ورود به بازار کار آماده سازد.

وی با بیان اینکه برخی از متکدیان اعمال خلاف قانون انجام می دهند، خاطر نشان کرد: بسیاری از کودکانی که توسط متکدیان سرقت می شوند راه سرقت را از آنها می آموزند و آرام آرام سرقت در جامعه پررنگ تر می شود.

کاظمی با اشاره به اینکه وجود کودکان بی سرپرست در تکدی گری منبع خوبی برای درآمد زایی آنهاست، تصریح کرد: بسیاری از متکدیان به دلیل عدم رعایت نظافت و بهداشت، ناقل بیماری های گوناگونی هستند.

مدیر پیشگیری و تخلفات شهری شهرداری اصفهان افزود: در طول یک تا 60 روز متکدیان در اصفهان غربالگری می شوند. همچنین اگر شهروندان با متکدیان برخورد کردند با شماره تلفن 35601213 تماس بگیرند تا ماموران ما در اسرع وقت برای جمع آوری متکدیان اقدام کنند.

كاظمي با اشاره به گداياني كه در سر چهارراهها مشغول به گدايي هستند، گفت: هر متکدی با این روش گدایی کردن هر ساعت 72 هزار تومان درآمد کسب می کند که در ماه به 9 میلیون تومان می رسد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار