تابناک: مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان گفت: چند حامی ایتام در استان اصفهان در کمیته امداد امام (ره) وجود دارند، از خارج از کشور و غالب این افراد ایرانی‌های ساکن کشورهایی مانند آلمان، آمریکا، کشورهای عربی، انگلستان و کانادا هستند.
کد خبر: ۱۰۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۲ 05 March 2015

به گزارش تابناک اصفهان، مهدی مجلس آرا در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: هفته احسان و نیکوکاری در سال جاری با شعار "اکرام فاطمی، شور نیکوکاری" از 13 تا 15 اسفندماه در مدارس، معابر و مکان‌های نماز جمعه استان اصفهان برگزار می شود.

وی به آمار هفته احسان و نیکوکاری سال گذشته اشاره کرد و افزود: میزان کل جمع آوری کمک در سال گذشته، حدود سه میلیارد تومان بوده که از این میزان 800 میلیون تومان کمک نقدی و دو میلیارد و 200 میلیون تومان به صورت کالا جمع آوری شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان اضافه کرد: در سال گذشته، 657 میلیون تومان از مدارس، حدود 21 میلیون تومان از بسیج، حدود 33 میلیون تومان از مساجد و باقی آن مربوط به کمیته امداد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته، 480 پایگاه و 4500 نفر در طرح نیکوکاری و جشن عاطفه‌ها شرکت داشتند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار کرد: مبالغ جمع آوری شده میان افراد نیازمندی که به کمیته امداد مراجعه می‌کنند و یا افراد تحت پوشش کمیته امداد، توزیع می‌شود. همچنین هدایای نقدی و غیرنقدی که در مدرسه‌ها جمع آوری می‌شود در همان مدرسه، میان دانش آموزان نیازمند توزیع خواهد شد.

وی ادامه داد: در ده ماهه سال 1393، 55 میلیارد تومان برای اشتغال هفت هزار خانوار نیازمند تحت پوشش هزینه شده است. همچنین در حال حاضر 39 هزار طرح اشتغال در حال انجام کار در استان وجود دارد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه در سال گذشته 12 هزار نفر از تحت پوشش کمیته امداد خارج شدند، اضافه کرد: فعالیت‌های توانمندسازی کمیته امداد باید منجر به این موضوع شود که یک سری از تحت پوشش بودن خارج شوند و یک سری جدید تحت پوشش قرار گیرند.

مجلس‌آرا به طرح اکرام ایتام اشاره و تصریح کرد: ایتامی که تحت پوشش قرار می‌گیرند باید دانش آموز و یا دانشجو باشند. در استان در حال حاضر حدود هشت هزار و 200 نفر یتیم وجود دارد که این تعداد، 42 هزار حامی طرح اکرام ایتام دارند. از این تعداد حدود 75 درصد زیر 18 سال سن دارند و دانش آموز و مابقی دانشجو هستند.

وی افزود: در 10 ماهه سال جاری 11 میلیارد و 500 میلیون تومان از جانب حامیان طرح به حساب این ایتام واریز شده است. همچنین در ده ماهه ابتدای سال 1393، 81 میلیارد تومان کمک هزینه، مستمری، کمک هزینه درمان، کمک هزینه خرید جهیزیه به ایتام داده شده است. بخش زیادی از این مبلغ کمک‌های مقام معظم رهبری و دولت و مقداری از آن نیز کمک‌های مردمی است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خاطر نشان کرد: چند حامی که در کمیته امداد امام (ره) استان اصفهان وجود دارند، از خارج از کشور هستند. غالب این افراد ایرانی‌های ساکن کشورهایی مانند آلمان، آمریکا، کشورهای عربی، انگلستان و کانادا هستند. همچنین چند حامی خارجي غير ايراني نیز وجود دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار